صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۰۶۸

اخبار کوتاه چهارشنبه 26 تیر

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن با تأکید بر اینکه «امان» هرگز با سازش یا موافقت با طرحی که سبب تضییع حق فلسطینیان در زمینه پایان دادن به اشغالگری شود، همراهی نخواهد کرد، گفت: از قدس و قیمومیت بر اماکن مقدس چشم‌پوشی نخواهیم کرد. همچنین «طارق الخوری» نماینده پارلمان اردن در این باره گفته است: نبرد ازلی میان حکومت هاشمی اردن و آل‌سعود و حامیان آنها در خلیج‌فارس به ویژه امارات نسبت به قیمومیت بر مقدسات اسلامی در قدس وجود دارد.

«محمدجواد ظریف» در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا گفت: «آمریکایی‌ها قبل از آنکه درباره موشک‌های بالستیک صحبت کنند، باید درمورد تسلیحاتی توضیح دهند که توسط آمریکا و اروپایی‌ها در منطقه ما فروخته می‌شود. ایران با ۸۲ میلیون جمعیت سال گذشته تنها 16 میلیارد دلار در حوزه نظامی هزینه کرد، اما امارات با چند میلیون جمعیت 22 میلیارد دلار هزینه کرد و عربستان که جمعیتش از نصف جمعیت ما هم کمتر است، 67 میلیارد دلار!»

«ناصر بهزاد» رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: سهم ایران در بین مقاصد صادراتی طی سه ماهه اول سال جاری ۲۱ درصد برآورد می‌شود که نسبت به دوره مشابه سال 97 افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. وی افزود: میزان صادرات غیر نفتی ایران به عراق ۲۳۸۶ میلیون دلار بوده و در مقایسه با ارزش صادرات در همین مقطع سال قبل، یعنی ۱۷۶۳ میلیون دلار بیانگر رشد ۳۵ درصد در صادرات ایران به عراق است.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران جایگزین‌ناپذیر است، از مواضع دولت آمریکا در قبال این توافق انتقاد کرد و گفت: «اجرای کامل و مؤثر این توافق (توافق برجام)، تنها راه عملی و مؤثر فیصله دادن به موضوع هسته‌ای ایران و کاستن از تنش‌هاست. آمریکا باید به اعمال فشار بر ایران پایان داده و شرایط را برای حل سیاسی و دیپلماتیک تنش‌ها مهیا کند.»

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک مشکلی برای تأمین ارز کالاهای اساسی کشور ندارد گفت: بانک مرکزی فهرستی ۱۵۰ نفره از صادرکنندگانی که در مجموع حدود ۴ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات داشته‌اند و به کشور بازنگردانده‌اند، به قوه قضائیه ارسال کرده است.

«موسی ابومرزوق» مسئول دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس اعلام کرد: «روابط حماس با ایران روابطی مستحکم است و هیچ وقت و در هیچ مقطعی قطع نشده و اکنون در بهترین حالت خود قرار دارد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات