صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۱۱

از تنهایی رژیم صهیونیستی تا همکاری آمریکا و اروپا

1ـ همه ‌چیز فدای برجام!
روزنامه اصلاح‌طلب «همدلی» در یادداشتی نوشت: «نظر به آنکه عزم اروپا در حفظ برجام جدی است، به نظر می‌رسد که همکاری تهران با اروپا مطمئن‌ترین مسیر حفظ برجام است. به این ترتیب و با همه موافقتی که اعضای اروپایی برجام برای حفظ برجام نشان داده‌اند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد حفظ برجام از این مسیر، متضمن قبول همکاری‌های بیشتری است که آنها از ایران انتظار دارند... اگر چه پایبندی ایران به برجام مورد تأیید اعضای اروپایی برجام است، اما آنها مانند آمریکا در قبال سیاست‌های منطقه‌ای ایران و برنامه موشکی آن موافقتی ندارند. تعدیل در برنامه‌های موشکی و همچنین تجدید نظر در سیاست‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش کلیدی را در بقای برجام و ماندگاری آن بازی کند و عاملی برای ماندن اروپا در کنار ایران باشد. در غیر این صورت چه بسا ممکن است ایران، اروپا را نیز از دست بدهد.» البته این روزنامه ننوشت که برجام چه دستاوردی برای ایران داشته است که باید افزون بر دانش هسته‌ای، اقتدار منطقه‌ای و توان دفاع موشکی نیز قربانی آن شود!


2ـ رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله تنها مانده است!
یک تحلیلگر صهیونیست طی مطلبی در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت: «برآورد اسرائیل از تحولات خلیج (فارس) این است که سعودی تنها شده و ایران در برابر آن به پیروزی رسیده است.» «یارون فریدمن» در ادامه تصریح کرد: «سعودی در حمله به یمن که در آوریل 2015 آغاز شد در ابتدای کار پیروزی‌هایی به دست آورد؛ اما با گذشت زمان مشخص شد که سعودی با شکستی عمیق روبه‌رو شده است. عربستان ابتدا توانست ائتلافی متشکل از کشورهای امارات، کویت، قطر، بحرین و سودان تشکیل دهد و موافقت لازم برای حضور صوری نیروهای نظامی اردن، مصر و مغرب را کسب کند؛ اما متحدان آن کم‌کم و یکی پس از دیگری از این ائتلاف خارج شدند، زیرا هیچ کدام از آنها نمی‌خواستند بخشی از شکستی باشند که برای همه آشکار شده است. سعودی در مقابله با حوثی‌ها تنها شده؛ همان‌طور که امروز اسرائیل هم در مقابل حزب‌الله تنها مانده است.»


3ـ آمریکا و اروپا در قبال ایران اختلاف راهبردی ندارند
«سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا برخی روایت‌ها درباره همکاری نکردن واشنگتن با کشورهای اروپایی علیه ایران را رد کرده و آنها را کاملاً اشتباه توصیف کرده است. این مقام خزانه‌داری آمریکا که در اجلاس سالیانه مجمع امنیتی «آسپن» صحبت می‌کرد، با بیان اینکه آمریکا و اروپا نگاه متفاوتی به برجام دارند، گفت: «اما طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها هست که می‌توانیم در خصوص آنها به نحو سازنده همکاری کنیم.» «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم ماه گذشته در یک نشست خبری مشترک با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: «آمریکا و اروپا اهداف مشترکی در قبال ایران دارند. اختلاف‌های میان دو طرف در قبال ایران راهبردی نیست، بلکه بر سر مسائل تکنیکی است.»


4ـ تلاش آمریکا برای مصادره بخشی از دارایی‌های ایران
مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را به تصویب رساند که خواستار دسترس‌پذیر کردن دارایی‌های ایران برای پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت است. این طرح با نام «تعهد ما برای به رسمیت شناختن قهرمانان آمریکا» را «گِرِگ پنس»، برادر «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ارائه داده و شامل مفادی برای دسترس‌پذیر کردن 1/68 میلیارد دلار از دارایی‌های دولت ایران است که در بانکی مستقر در لوکزامبورگ نگهداری می‌شود. گفتنی است، دادگاه لوکزامبورگ فروردین‌ماه امسال، این کار را مغایر با قوانین بین‌المللی خواند و آن را رد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات