صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۶۷

اخبار کوتاه دوشنبه 31 تیر

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های غربی درباره نقش‌آفرینی مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در اقدام غیرقانونی انگلیس در توقیف ابرنفت‌کش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق در پیام توئیتری نوشت: «دچار اشتباه نشوید: جان بولتون بعد از ناکامی در کشاندن دونالد ترامپ به جنگ قرن (با ایران) و به دلیل ترس از فروپاشی تیم ب، در حال رو کردن پخش کردن سم خود به سمت بریتانیا است به این امید که این کشور را به یک باتلاق بکشاند. فقط احتیاط و آینده‌نگری می‌تواند چنین ترفندهایی را خنثی کند.»

تلویزیون «ان‌بی‌سی» فاش کرد صدها سرباز، چندین جنگنده و سامانه موشکی آمریکایی از یک ماه پیش در پایگاه هوایی «امیر سلطان» در جنوب ریاض، پایتخت عربستان مستقر شده‌اند. گفتنی است، یک روز پس از اعلام موافقت «سلمان‌بن‌عبدالعزیز» شاه سعودی با استقرار نیروهای آمریکا در عربستان که گفته شده هدف از آن تحکیم همکاری مشترک در دفاع از ثبات و امنیت منطقه است، این تلویزیون اعلام کرد: ارتش آمریکا انتقال تجهیزات و نیروهای خود را ماه گذشته میلادی آغاز کرده و به‌کارگیری آنها از سر گرفته می‌شود.

به تازگی وزیر خارجه مستعفی منصور هادی در یک محفل محدود در آمریکا، فساد حاکم بر دولت و سوء مدیریت را علت استعفای خود دانسته است. «خالد الیمانی» همچنین گفته است: «نمی خواهد بخشی از این دولت شکست‌خورده باشد که هیچ اهمیتی برای خواست مردم قائل نیست.» به گفته وی، عربستان و امارات خواسته‌هایی از دولت هادی دارند که به معنای صریح خیانت به آینده یمن بوده و تنها عناصر سرسپرده و فاسد می‌توانند با این شرایط کنار بیایند.

رسانه انگلیسی «دیلی تلگراف» مدعی است، وزرای کابینه لندن در واکنش به توقیف نفت‌کش «استِنا ایمپرو»، به دنبال طرحی برای اعمال تحریم‌های ضدایرانی هستند. به ادعای این رسانه، لندن به دنبال احیای تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپاست که در سال ۲۰۱۶، پس از انعقاد توافق هسته‌ای با ایران برچیده شدند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در زمینه اصرار مقامات آمریکایی درباره اینکه «ایران حق غنی‌سازی اورانیوم ندارد»، گفت: این اصرار نشان‌دهنده انکارگرایی حقوقی یا جهالت است و ممکن است برای ان‌پی‌تی خسارت‌بار باشد.

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی درباره آخرین وضعیت استفاده از بیت‌کوین در کشور گفت: در آینده نزدیک موضوع ارز دیجیتال در دولت مطرح و بررسی می‌شود.

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات