صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۶۱۸۳

حمله پهپادی جدید یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» عربستان

یگان پهپادی ارتش یمن در واکنش به ادامه حملات جنگنده‌های سعودی، دوباره به یک پایگاه هوایی در جنوب غرب عربستان حمله کرد.


 سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه از حمله جدیدی به پایگاه ملک خالد سعودی خبر داد و آن را «وسیع» توصیف کرد.
یگاه هوایی «الملک خالد» پایگاهی هوایی وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی عربستان سعودی در نزدیکی «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر»‌ در جنوب غرب این کشور است.
طبق گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، عملیات با پهپادهای قاصف2K انجام شده و در آن سامانه‌های راداری و مقرهای نظامی دیگر در نزدیکی پایگاه هوایی ملک خالد هدف قرار گرفته است.
پایگاه ملک خالد حدود صد کیلومتر با مرز یمن فاصله دارد و یکی از مقرهای اصلی فرماندهی عملیات‌های سعودی علیه یمن به شمار می‌رود. این پایگاه مبدأ بسیاری از عملیات‌های هوایی عربستان در طول جنگ علیه یمن بوده و هست.
به گفته سخنگوی نیروهای مسلح و ارتش یمن، عملیات امروز «موفق» بوده و «تمام اهداف مد نظر، مورد اصابت قرار گرفته است». یحیی سریع گفت که این عملیات «در پاسخ به ادامه تجاوز [نظامی] و محاصره [یمن] و حملات هوایی مداوم به مردم یمن طی 24 ساعت گذشته بود که طی آن 23 حمله هوایی به یمن انجام شده است».
سه روز پیش نیز همین پایگاه هدف حمله کاملا مشابهی قرار گرفته و سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود که سامانه‌های راداری مستقر در این پایگاه هدف قرار گرفته است
در سال 2015 نیز یمن از حمله موشکی به این پایگاه خبر داده بود اما عربستان سعودی مدعی شد با یک فروند موشک اسکاد که یمنی‌ها با هدف پایگاه ملک خالد شلیک کرده بودند، مقابله کرده‌اند.
طی چند ماه گذشته، حملات پهپادی یا موشکی به فرودگاه‌های مناطق جنوبی عربستان سعودی شامل جازان، نجران و عسیر، افزایش یافته و با آنکه عربستان سعودی از سامانه‌های آمریکایی پاتریوت بهره می‌برد، موفق نشده با حملات یمن مقابله کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات