تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۳۵۶

احتمال پیروزی جریان سوم در انتخابات!

مرتضی الویری: در انتخابات آینده حرف اول را جریانی خواهد زد که بتواند پاسخ روشنی برای حل مشکلات مردم داشته باشد و شاید این جریان مستقل از جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا بوده و در واقع یک جریان سومی باشد.

احتمال پیروزی جریان سوم در انتخابات!

عملکرد ضعیف و پرحاشیه اصلاح طلبان، آنان را در وضعیت بغرنجی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم که در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد قرار داده است. به نحویی که نگرانی از شکست و ناکامی بر بخش از این اردوگاه سایه انداخته است. اصلاح طلبان نگران آنند که حرفی برای گفتن به جامعه نداشته باشند و نتوانند راهکاری برای حل مشکلات کشور ارائه دهند، یا اراهکار ارائه شده مورد قبول افکار عمومی قرار نگیرد.

طبیعی است که این جریان حاضر نباشد که رقیب سنتی خود را نیز در جایگاه برتر و توانا در پاسخگویی به مشکلات کشور ببیند. لذا نگرانی از به قدرت رسیدن جریان سوم، بخشی از فعالین این جریان را نگران کرده است.

مرتضی الویری در گفتگو با خبرآنلاین با طرح این مساله پیش بینی می کند: «در انتخابات آینده حرف اول را جریانی خواهد زد که بتواند پاسخ روشنی برای حل مشکلات مردم داشته باشد و شاید این جریان مستقل از جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا بوده و در واقع یک جریان سومی باشد.»

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که: "منظور شما از جریان سوم چیست؟" می گوید: «جریان سوم می‌تواند یک جریان کارشناسی یا جریانی تخصصی باشد که دقیقا بر حل مشکلات متمرکز شده است، به عنوان مثال فرض کنید یک جریان به وسیله جمعی از اقتصاددانان هدایت شود و بتواند در روزهای نزدیک به انتخابات راه‌حل‌هایی را به جامعه ارائه بدهد که به دل جامعه بنشیند و مردم هم به آن گرایش پیدا کنند، یا ممکن است یک جریان اجتماعی - فرهنگی باشد که بر حل مسائل در حوزه اجتماع و فرهنگ تکیه کرده و بتواند جاذبه به وجود بیاورد که سابقه آن در گذشته هم وجود داشته است. به طور مثال در سال ۸۱ زمانی که انتخابات شورای شهر برگزار شد نه جریان اصلاح‌طلبی و نه اصولگرایی موفق به کسب رای نشدند بلکه جریانی به نام آبادگران اعلان موجودیت کرد و لیست جداگانه ای داد و در فضای سرد انتخابات، اگرچه با رای پایین، اما توانست شورای شهر دوم تهران را به طور کلی در اختیار بگیرد.

به یاد دارم زمانی که در انتظار اعلام نتایج انتخابات بودیم همه در این فکر بودیم که لیست اصلاح‌طلبان رای می‌آرود یا اصولگراها. اما وقتی آرا به تدریج قرائت می‌شد همه انگشت به دهان مانده بودیم زیرا مشخص شد که هیچ کدام موفق نشدند و این جریان سوم آبادگران بود که شورای شهر دوم تهران را در دست گرفت. اگرچه که آبادگران با گرایش اصولگرایی بود ولی جریان اصولگرای شناخته شده متداول نبود.

ممکن است در انتخابات پیش‌رو هم، یک جریان متمایل به اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی اما با نگرش و دیدگاهی تخصصی که برای مشکلات مردم راه‌حل‌های جدید دارند بروز و ظهور پیدا کند. »

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات