صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۱۶۶۷۱

از پیش خرید نفت تا خروج از اتحادیه اروپا

1ـ اذعان صهیونیست‌ها به نابودی در کمتر از 25 سال

حجت‌الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اذعان کرده است با سرعت حرکت انقلاب اسلامی، مهلت تعیین شده برای نابودی ما کمتر از ۲۵ سال خواهد بود، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی که روزی مدعی سلطه بر نیل تا فرات بود، اکنون از ترس بچه حزب‌اللهی‌ها با دیوار بتن آرمه‌ای چند متری خود را محصور کرده است. نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته تبعیت از ولایت از باور و اعتقاد گذشته و عملی شده و حقیقت خارجی پیدا کرده، تأکید کرد: برخی مسئولان کشور از قول مسئولان دیگر کشورها نقل می‌کنند، که آنها می‌گویند ما مانند شما جرئت حرف زدن با آمریکایی‌ها را نداریم، ولی دل‌مان با شماست که البته به لطف الهی انقلاب اسلامی به تدریج این جرئت را هم می‌دهد. حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی افزود: همه این پیروزی‌ها و سربلندی‌ها به برکت معنویت و روح الهی است و این باید گسترده شود.

2ـ اروپایی‌ها باید نفت ما را در قالب اینستکس پیش‌خرید کنند

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر غربی‌ها در خصوص سازوکار اینستکس جدی و مصمم هستند، باید در حدی که به درآمدهای نفتی ما لطمه وارد شده در این جریان پول جاری کنند یا اینکه نفت ایران را پیش‌خرید کنند. وی درباره تسهیلات بانکی در نیمه اول سال هم بیان کرد: از آغاز امسال تاکنون تسهیلات‌دهی کل بانک‌ها به طور میانگین ماهانه 50 هزار میلیارد تومان بوده که حدود 30 درصد آن به صنعت، 12 درصد به بخش مسکن و 10 درصد به کشاورزی تزریق می‌شود که روی هم رفته بیش از 60 درصد از منابع به تولید اختصاص می‌یابد. وی با بیان اینکه از آغاز امسال برای ما تکلیف شده که 8 هزار میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کنیم، گفت: 7 هزار و 800 میلیارد تومان به خرید تضمینی گندم اختصاص داده‌ایم.

3ـ جانسون انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد

«تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس و یکی از اعضای حزب کارگر به دنبال این است که با مانور بر روی نارضایتی عمومی(بر سر اجرای برگزیت)، زمینه را برای برگزاری همه‌پرسی دوم و متعاقباً بازگشت مقتدرانه خود به قدرت فراهم کند. بلر پیش از این وعده‌هایی در این زمینه به سران اتحادیه اروپا داده بود و سران اروپایی نیز قول داده بودند در این مسیر از بلر حمایت کنند؛ اما بر اساس یک نظرسنجی که روزنامه «دیلی تلگراف» نتایج آن را منتشر کرده، بیشتر مردم انگلیس معتقدند «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس باید لندن را به هر طریقی از اتحادیه اروپا خارج کند. جانسون اعلام کرده است روز ۳۱ اکتبر (۹ آبان) چه توافقی با بروکسل حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

4ـ تأکید آیت‌الله یزدی و آیت‌الله لاریجانی بر پرهیز از اختلافات

«آیت‌الله احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو نفر از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یک‌صدا هستند. دبیر شورای نگهبان افزود: من امروز در گفت‌وگویی که با این دو بزرگوار داشتم، هر دو بر حفظ آرمان‌های انقلاب و ضرورت حفظ و صیانت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان مردم و نظام تأکید داشتند و ان‌شاءالله به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات