صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۳۳

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به قدرت ایران

اعتراف وزیر خزانه‌داری آمریکا به قدرت ایران
«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، در سفر محرمانه‌ای به بغداد و دیدار با مقامات اقتصادی این کشور گفت که آمریکا درباره همکاری شرکت‌های ایرانی و عراقی برای دور زدن تحریم‌ها اطلاعات کاملی دارد. وی همچنین اذعان کرده است: ما ایران را تحریم کردیم؛ اما این کشور با ظرفیت بالای اقتصادی و ارتباطات خود در سطح جهان و توانمندی‌های خود توانسته سر پا بماند و تبادلات اقتصادی خود را مدیریت کند. وزیر خزانه‌داری آمریکا از عراقی‌ها پرسیده که اگر شما را تحریم کنیم شما چطور خود را نجات می‌دهید؛ راهکارهای‌تان را بگویید!

بر اساس نتایج گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بیکاری در سال 1397، تعداد بیکاران 3 میلیون و 300 هزار نفر است! نکته قابل تأمل این است که حدود 1 میلیون و 900 هزار نفر از این جمعیت کسانی بوده‌اند که شغلی داشته‌اند؛ اما شغل خود را از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش موقتی بودن شغل، 22 درصد، پایین بودن درآمد، 16 درصد و اخراج و تعدیل، 16 درصد بوده است.

عربستان در نامه‌ای به مقامات آمریکایی اعلام کرده است که به دلیل حضور سپاه پاسداران در منطقه خلیج‌فارس، سعودی از نظر ژئوپلیتیکی، قدرتی در تنگه هرمز ندارد و قدرت خود را از دست داده است. آمریکایی‌ها در پاسخ از آل‌سعود خواسته‌اند امنیت تنگه باب‌المندب در دریای سرخ را تأمین کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات