صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۶۷۳۵

اخبار کوتاه دوشنبه 4 شهریور

از سال 2006 به بعد، اداره مالیات آمریکا توانسته به کمک افشاگران، 5 میلیارد دلار فرار مالیاتی را کشف کند و از محل زنده کردن این پول 811 میلیون دلار به افشاگران پاداش بدهد. گفتنی است علاوه بر شناسایی مالیات، در کشورهای پیشرفته برای مبارزه با فساد همین روش در پیش گرفته شده است. متأسفانه این روش نه تنها در ایران وجود ندارد، بلکه آگاهی لازم از نتایج آن نیز حداقل است. حدود 40 درصد مفاسد در دنیا با این روش کشف می‌شوند.
«علی مطهری» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با تأکید بر اینکه «مسئله حجاب احتیاج به قانون ندارد» گفت: «وقتی می‌گوییم جمهوری اسلامی، معنایش آن است که احکام اسلامی باید در کشورمان اجرایی شود. باید عزمی بر اجرای قانون حجاب و عفاف وجود داشته باشد؛ چرا که وقتی مردم احساس کنند دولت نسبت به اجرای این قانون حساس است، آن را رعایت کرده و در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.»
خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلماتی اروپایی گزارش داد که رهبران گروه 7، در زمینه متقاعد کردن دونالد ترامپ برای اعطای دوباره معافیت‌های نفتی درباره تحریم‌های ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند. گفتنی است، پیش‌تر امانوئل مکرون و دونالد ترامپ در این باره گفت‌وگو کرده بودند و کاخ الیزه نیز اعلام کرده بود دو طرف درباره ایران اختلاف نظر داشتند.
«جمال ریان» مجری فلسطینی الجزیره، در واکنش به یادداشت «عبدالحمید الغبین» تحلیلگر سعودی در روزنامه «اسرائیل هیوم» که خواستار ایجاد کشور فلسطین در اردن شده بود واکنش نشان داد و گفت: «مکه باید به «هاشمی‌ها»، کسانی که نسل‌شان به پیامبر اکرم(ص) می‌رسد، بازگردانده شود.»
ژاپن در سال جاری با افزایش 21/9 میلیارد دلاری طلب از آمریکا، لقب بزرگ‌ترین طلبکار این کشور را به دست آورد. اکنون بدهی آمریکا به ژاپن بالغ بر 1 تریلیون و ۱۲۲ میلیارد دلار است. گفتنی است افزایش 2/1 میلیارد دلاری بدهی‌های آمریکا به ژاپن در ماه ژوئن، چین را به جایگاه دوم فرستاد.
«لوان جاگاریان» سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار فدراسیون روسیه در ایران، با اعلام اینکه به زودی شبکه‌های بانکی ایران و روسیه به یکدیگر متصل خواهند شد گفت: «از این طریق انتقال پول بین دو کشور به راحتی انجام خواهد شد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات