صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۱۷۱۴۰

از بی‌تأثیری تحریم‌ها تا نگرانی آمریکا

1ـ سرمایه‌گذاری در آمریکا سخت‌تر می‌شود
وزارت خزانه‌داری آمریکا لایحه جدیدی را برای ارائه به کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا آماده کرده است که بر اساس آن، هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی از جمله خرید خانه و ملک تا فاصله ۱۶۰ کیلومتری مراکز نظامی آمریکا ممنوع خواهد شد. همچنین طبق بخش دیگری از مفاد پیشنهادی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در صورتی که یک دولت خارجی مالک بیش از ۴۹ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذار باشد، حسابرسی ویژه از آن ممکن خواهد بود. رویکرد سرسختانه آمریکا در جذب سرمایه خارجی در ماه‌های اخیر سبب کاهش شدید سرمایه‌گذاری برخی کشورها، از جمله چین در آمریکا شده است. برخی مقامات آمریکایی، چین را به سرقت اطلاعات و فناوری این کشور از طریق سرمایه‌گذاری متهم کرده‌اند. افزون بر این، قرار است از ماه اکتبر محدودیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی در ۲۷ صنعت کلیدی آمریکا، از جمله ارتباطات و تجهیزات نیمه‌رسانا اعمال شود. یک مقام آگاه در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است، آمریکا از سرمایه خارجی استقبال خواهد کرد؛ اما درباره امنیت ملی خود کوتاه نخواهد آمد.


2ـ ترامپ در قبال ایران سردرگم است
«پیت بوته‌جج» از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در مصاحبه با «ام‌اس‌ا‌ن‌بی‌‌سی» گفت: «کاری که باید انجام شود تنش‌زدایی است و این کار ساده‌ای نیست. ما وضعیتی ایجاد کرده‌ایم که ناپایدار است.» این سیاستمدار آمریکایی اضافه کرد: «خروج کاخ سفید از توافق هسته‌ای ایران سرآغاز یک دومینو شد. حالا ما در شرایطی با بی‌ثباتی بیشتر زندگی می‌کنیم. رئیس‌جمهور هم مجبور است بین گزینه‌هایی که خوب نیست یکی را انتخاب کند و او خودش، خودش را در این وضعیت قرار داده است.» وی تصریح کرد: «نگرانی واقعی این است که ممکن است گام اشتباهی برداشته شده و اوضاع را کاملاً از کنترل خارج کند. رئیس‌جمهور از لحاظ راهبرد خود در قبال ایران به شدت سردرگم به نظر می‌رسد. درباره مذاکره با ایران صحبت می‌کند، بعد به کلی منکر می‌شود که چنین گزینه‌ای را زمانی روی میز قرار داده است.»


3ـ آمریکا نگران جان یمنی‌ها نیست، نگران نفت سعودی‌هاست!
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان به بی‌اهمیتی آمریکا به جان مردم یمن و از سوی دیگر اهمیت نفت اعراب برای واشنگتن اشاره کرد و در توئیترش نوشت: خون عرب در مقابل نفت عرب؛ چهار سال بمباران یمن و کشته شدن ۱۰۰ هزار یمنی‌، سوء تغذیه ۲۰ میلیون یمنی‌، مبتلا شدن 2/3 میلیون نفر به وبا،‌ دادن اختیار کامل به جنایتکار، اما حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به مخازن ذخیره سوخت‌ برای آمریکا اقدام جنگی غیر قابل قبول است. فقط تصور کنید آمریکا از اینکه متحدانش با بی‌رحمی برای بیش از چهار سال کودکان یمنی را با سلاح‌ها و کمک نظامی آمریکا بمباران می‌کنند، ناراحت نیست؛ اما وقتی قربانیان (یمنی‌ها) به تنها طریقی که می‌توانندـ علیه پالایشگاه‌های نفت متجاوزـ واکنش نشان می‌دهند، ناراحت می‌شود.


4ـ رژیم سعودی فضای رژیم صهیونیستی را تجربه می‌کند
پایگاه خبری «العهد» در گزارشی نوشت: سعودی‌ها اکنون همان فضایی را تجربه می‌کنند که رژیم صهیونیستی آن را سال‌هاست تجربه می‌کند. این گزارش می‌افزاید: رژیم سعودی پیامک‌هایی را به زبان عربی و انگلیسی به مردم و خارجی‌های مقیم فرستاد و اعلام کرد قصد دارد آژیرهای خطر را در ریاض و استان‌های الدرعیه، الخرج و الدلم به صدا درآورد. با این هدف که عربستانی‌ها با این صدا آشنا شده و در هنگام تهاجم‌های احتمالی آینده دچار ترس نشوند. العهد اضافه کرد: کارشناسان معتقدند این اقدام رژیم سعودی نشان می‌دهد، پاسخ محکم‌تری از سوی ارتش یمن به جنایت‌های آل‌سعود که پنج سال است در حق مردم یمن مرتکب می‌شود، در راه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات