اقتصادی >>  اقتصادی >> نبض اقتصاد
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۱۸

لغو محرمانه بودن اموال و دارایی مسئولان، اعتماد مردم را افزایش می‌دهد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ۹۰ درصد فساد‌ها با اعلام اموال مسؤولان به قوه قضائیه کاهش می‌یابد گفت: باید تلاش کنیم محرمانه بودن لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان را لغو کرده و با این کار اعتماد مردم را افزایش دهیم.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفتگو با خبرگزاری فارس، گفت: این کمیسیون درباره ثبت لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان و از جمله نمایندگان مجلس، معتقد به اجرای سریع‌تر این اقدام است.

وی افزود: باید هر چه سریع‌تر اصل ۴۹ قانون اساسی به اعلام لیست اموال مسؤولان به قوه قضائیه تسری داده شود و بر همین اساس باید شامل حال مدیران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شود.

وی تصریح کرد: وقتی اموال مسؤولان ثبت شده و استعلام‌های لازم از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دادسرا و دیگر نهاد‌های نظارتی کنترل شود و دارایی غیر از لیست اعلامی نیز از طریق اصل ۴۹ قانون اساسی رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: حسابرسی از اموال و دارایی مدیران و مسؤولان باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: گام اول ثبت لیست اموال دارایی مسؤولان و مدیران است و بر همین اساس اجحاف صورت گرفته و فساد‌ها و رانت‌های موجود و تناقض‌های لازم در این بین از سوی قوه قضائیه رصد و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و باید در گام بعدی به سمت اعلام علنی و شفاف این لیست اموال و دارایی برویم.

نوروزی خاطرنشان کرد: با اجرای گام اول یعنی اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس ۹۰ تا ۹۵ درصد مشکل حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محرمانه بودن لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان را لغو کرده و با این کار اعتماد مردم را افزایش دهیم.

وی گفت: در شرایط فعلی، فقط بحث ثبت لیست اموال و دارایی مطرح است و وقتی اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی عملیاتی شود، قطعا به سمت اعلام علنی و شفاف لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان خواهیم رفت.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسؤولان به صورت علنی و شفاف در جامعه محقق شود، حداقل ۲۰ درصد در اجرای این کار کمک کرده و پیشرفت خواهیم داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات