صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۷۵۱

اخبار کوتاه یک‌شنبه 28 مهر

در نظرسنجی جدید دانشگاه «مریلند» که نتایج آن امروز منتشر شد، از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان محبوب‌ترین چهره سیاسی در ایران یاد شده است. بر اساس گزارش این نظرسنجی، ۸۲ درصد از شرکت‌کنندگان درباره سردار سلیمانی دیدگاه مثبت داشته‌اند. گفتنی است، از سال ۲۰۱۶ میلادی که این پرسش وارد نظرسنجی‌های دانشگاه مریلند شد، سردار سلیمانی همواره در رده نخست محبوب‌ترین چهره‌های ایرانی قرار داشته است.
رئیس‌جمهور ترکیه به نامه توهین‌آمیز همتای آمریکایی‌اش، «دونالد ترامپ» که درباره درگیری‌ها در شمال سوریه نوشته شده بود، واکنش نشان داد. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» اردوغان در یک نشست خبری گفت: «نامه ترامپ منطبق با عرف دیپلماتیک و سیاسی نبود. ما این بی‌احترامی را فراموش نمی‌کنیم. این برای ما اولویت نیست، اما وقتی زمانش برسد، می‌خواهیم بدانند که اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.»
«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفته است: در اجرای برجام هیچ امیدی به اروپا نیست. واقعیت این است که بین آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بر سر تضعیف جمهوری اسلامی ایران توافق و تقسیم کار واقعی صورت گرفته است. اینستکس هم موتور محرکه‌ای ندارد و ایران نیازمند اقدامی است که فضای تروریسم اقتصادی تحریم به شکل اساسی تغییر کند.
پایگاه اینترنتی به نشانی «Do Something.org» ضمن اشاره به واقعیت درباره گرسنگی در آمریکا می‌نویسد: حدود 40 میلیون آمریکایی سالانه گرسنگی را تجربه می‌کنند. دست کم 15 میلیون خانوار آمریکایی گرفتار ناامنی غذایی هستند. گرسنگی نتیجه فقر و منابع مالی ناکافی است که مشکل کشوری به شمار می‌رود.
«آنگرت کرامپ‌ـ کارنباوئر» وزیر دفاع آلمان با انتقاد از تهاجم ترکیه به شمال سوریه و واکنش آمریکا با بیان اینکه اتفاق مذکور قابل اعتماد بودن آمریکا را با تردید مواجه کرده است، تأکید کرد: «این مسئله سؤالی واقعی درباره قابلیت اعتماد به قدرتمندترین شریک ما در دنیا ایجاد می‌کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات