خراسان رضوی >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۱۷۸۳۵
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دفاع مقدس درس مقاومت و تبعیت از ولایت بود

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جنگ هشت ساله بسیاری از قدرت‌های شیطانی دنیا در برابر ایران صف آرایی کردند، اما مقاومت مردم ایران و تبعیت آن‌ها از ولایت، این جمعیت اندک را بر دنیا پیروز کرد.

 
سید محمد حسینی در نشست بصیرتی با مردم شهرستان درگز که در مصلی الغدیر درگز برگزار شد، دفاع مقدس را بزرگترین یوم الله ایرانیان دانست و اظهار کرد: ملت ایران در یک جنگ نابرابر و در اوج مظلومیت و قربت موفق شدند به تنهایی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، لذا، باید چنین روز‌های تاریخی را متذکر شویم تا به باد فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: در جنگ هشت ساله بسیاری از قدرت‌های شیطانی دنیا در برابر ایران صف آرایی کردند، اما نیروی اعتقاد مردم ایران توانست آن‌ها را بر این گروه بسیار غالب کند، امروز هم اگر در عرصه‌های مختلف جنگ اقتصادی و فرهنگی آن باور دوران دفاع مقدس وجود داشته باشد قطعا پیروزی ما قطعی خواهد بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی گفت: تمام آن دلاوری‌ها مربوط به جنگ اصغر بود، مبادا در این جهاد اکبری که پیش روی ماست، درگیر زندگی روزمره شده و از وظایف و مسئولیت‌های خود غفلت کنیم.

حسینی پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف را مرهون خدمت جهادی و انقلابی افرادی، چون شهید تهرانی مقدم دانست و تصریح کرد: اگر امروز مشکلی را در کشور حس می‌کنیم، ریشه در بی کفایتی برخی دست اندرکاران و مدیران اجرایی دارد، مسئولی که بر سر سفره انقلاب باشد و بخواهد از این موهبت به نفع خود و اطرافیانش سوء استفاده کند قطعا کشور را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.

وی تبیین کرد: زمانی دشمن فکر می‌کرد عده‌ای از مسئولین ما مرد مقاومت نیستند، دائما شعار گزینه نظامی روی میز است را مطرح می‌کرد؛ اما امروز پهپاد او را مورد هدف قرار می‌دهیم و از ما تشکر می‌کند که هواپیمای او را مورد هدف قرار ندادیم؛ قدرت نظام ما هیمنه پوشالی آمریکا را در برابر تمام جهان فرو ریخت؛ این درس دفاع مقدس بود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز هم هدف دشمن از پافشاری بر روی بحث مذاکره مجدد، امتیاز گرفتن و منزوی کردن فعالیت‌های ایران در سطح منطقه و در نهایت نابود کردن این نظام است که خوشبختانه آقای روحانی با مواضع قدرتمندانه خود این خواسته شیطانی را پاسخ داد.

حسینی اظهار کرد: در بحث دفاع از حرم نیز اگر بنا بر خواست برخی سیاستمداران در برابر داعش مقاومت نمی‌کردیم قطعا شاهد ورود آن‌ها به کشور و قتل و غارت همین مردم بی گناه بودیم.

وی جنبه دیگر روایت دفاع مقدس را پیروی از ولایت و رهبری دانست و ابراز کرد: اگر مسئولین و مردم از فرمایشات رهبری تبعیت کرده و بر تاکیدات فراوان ایشان مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی جامه عمل می‌پوشاندند قطعا شاهد مشکلات امروزی نبودیم و در شرایط بهتری بودیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اگر در یک نظام مردم سالار دینی، مردم هوشمندانه و عاقلانه رفتار و انتخاب نکنند، حتی امام معصوم هم نمی‌تواند کاری برای حل مشکلات کند؛ کما اینکه در جنگ صفین مردم حرف قرآن ناطق را کنار گذاشتند و فریب دشمن را خوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آینده روشن است؛ همه ما وامدار مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و با گرفتن پرچم مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) در دست، با ظلم مبارزه می‌کنیم و با حضور در عرصه‌های انتخاب اجتماعی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات