فرهنگی >>  فرهنگی >> نبض فرهنگ
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۷۹۵۶

عیان شدن بی‌پدری سینما با اکران خانه پدری!

صحنه کشته شدن دختر توسط پدر و لحظه سنگ به سر خوردن را می‌بینیم؛ این همان صحنه‌هایی است که مسئولین سازمان سینمایی تاکید دارند که اصلاح شده اما واقعیت چیز دیگری است.
پایگاه بصیرت / گروه فرهنگی

سال 89 ساخته و در دی‌ماه 93 اکرانش آغاز شد؛ به دلیل وجود صحنه‌ای خشن از روی پرده پایین کشیده شد.ماجرای نمایش دوباره که از روز گذشته در سینماها آغاز شده از جایی شروع می‌شود که همه اعتقاد دارند این فیلم اصلاح شده و بعد از اکران شب گذشته براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم نارضایتی کاملاً مشخص بود و صحنه موردنظر در زمان نمایش فیلم دیده می‌شود.

از روز گذشته نیز برخی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های مختلف با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که در این زمینه با وزیر ارشاد مذاکرات و تماس‌هایی داشته‌اند اما انگار قرار است فیلم‌های توقیف شده از پستو دربیایند و نمایان شوند! آیا طرح جدیدی برای محبوب شدن در میان هنرمندان وجود دارد؟

"خانه پدری" در دیماه 93 در گروه هنر و تجربه سینمای کوروش به نمایش درآمد اما پس از آن اکران، فیلم متوقف شد؛ شاید این‌بار حضور علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران که چندین‌بار هم از این فیلم حمایت کرده با توجه به اینکه در پایین مشخصات اکران این فیلم نام پخش فیلمیران آمده، راه نفوذ جدیدی را برای اکران "خانه پدری" باز کرده است. همچون فیلم "رحمان 1400" که بدون اصلاح چند صباحی را روی پرده بود، پول‌های خودش را جمع کرد و بعد با حجم گسترده انتقادات و هجمه‌ها به مشکلات فیلم و متوجه شدن شورای پروانه نمایش از نسخه غیراصلاح شده در اکران، فیلم از پرده پایین کشیده شود.

داروغه‌زاده معاون پیشین نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی هم از هیچ کوششی دریغ نکرد بسیاری از توقیفی‌های سینمای ایران را به پرده نقره‌ای برساند! مصداق بارز آن "آشغال‌های دوست‌داشتنی" بود  و اخیراً هم درباره "خانه پدری" گفت که این فیلم با رده‌بندی سنی مشکلی برای اکران در سینماها ندارد؛ اگر جدی‌تر پیگیری شود مشکلی برای اکران ندارد؛ حالا محمدمهدی طباطبایی‌نژاد که چند صباحی است بر این صندلی نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی تکیه زده،"خانه پدری" را به پرده رساند!

باید به این نکته اشاره کرد که جایگاه نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی چه بلایی بر سر مدیران خود می‌آورد که هر زمان بر صندلی این جایگاه تکیه می‌زنند، مدیران آن رنگ و بوی روشنفکری بر خود گرفته و تصمیمات شگفت‌انگیز می‌گیرند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات