صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۱۸۰۰۹

رونمایی قانونگذاران آمریکا از گام‌های بعدی برای پیشبرد استیضاح ترامپ

قانونگذاران آمریکایی سه شنبه از متن قطعنامه‌ای که در آن گام‌ها برای پیشبرد تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور این کشور تشریح شده رونمایی کردند.
رونمایی قانونگذاران آمریکا از گام‌های بعدی برای پیشبرد استیضاح ترامپ 
اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا امروز سه‌شنبه متن قطعنامه‌ای که در آن رویه‌های مربوط به پیشبرد تحقیقات استیضاح از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تشریح شده را منتشر کردند. 
در پیش‌نویس قطعنامه ۸ صفحه‌ای که امروز سه‌شنبه منتشر شده روندهای لازم برای تحقیقات استیضاح از ترامپ، از جمله برگزاری جلسات استماع علنی تشریح شده است. 
پیشبرد روند تحقیقات استیضاح توسط «کمیته منتخب امور اطلاعاتی» مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «آدام شیف»،  عضو دموکرات این کمیته انجام خواهد شد. 
 این قطعنامه روسای کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجه مجلس نمایندگان را ملزم به ارائه گزارشی محتوی یافته‌ها و اطلاعات لازم مربوط به تحقیقات استیضاح از ترامپ  کرده است. 
«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته (دوشنبه) خواستار برگزاری رأی‌گیری در مجلس نمایندگان برای تحقیقات استیضاح از ترامپ شد.
این نخستین رأی‌گیری رسمی در خصوص روند استیضاح ترامپ، از زمان اعلام آغاز تحقیقات استیضاح توسط نانسی پلوسی در ماه گذشته است. 
دموکرات‌ها گفته‌اند که برای آغاز تحقیقات استیضاح ازترامپ نیاز به رأی‌گیری عمومی در صحن مجلس نمایندگان ندارند. کاخ سفید و نمایندگان جمهوری‌خواه، از طرف دیگر، هر گونه همکاری با این تحقیقات را به برگزاری رأی عمومی مشروط کرده‌اند. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات