تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۸۳۰۴

اسرائیل با استیضاح ترامپ موافق است؟!

صهیونیست ها به این امید هستند که مایک پنس معاون رئیس جمهور، جایگزین ترامپ شود و از طریق او بتوانند امریکا را به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی بکشانند.
پایگاه بصیرت / رضا صارمی راد
هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا، قطعنامه‌ای را به رأی گیری گذاشتند تا به روند رسمی که برای تحقیقات درباره استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از قبل آغاز شده بود، رسمیت ببخشند. این قطعنامه در واقع، مراحل بعدی پیشبرد این تحقیقات را مشخص می‌کند. طبق متن این قطعنامه ابتدا کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان تحقیقات خود را پیش خواهد برد و اقدام به برگزاری جلسات استماع علنی خواهد کرد. در مرحله دوم یک گزارش علنی از یافته‌های این تحقیقات به کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان ارسال خواهد کرد. این کمیته نیز بعد از انجام تحقیقات خود پیشنهادش را درباره مسائل مختلف از جمله کلید زدن یا نزدن استیضاح ترامپ اعلام می‌کند.
در جلسات استماع معمولاً از افراد مطلع برای شهادت دادن دعوت می‌شود که یکی از این افراد الکساندر ویندمن سرهنگ یهودی و اکراینی الاصل می‌باشد که مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی آمریکا است. وی مدعی است که در جریان مکالمه تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اکراین حضور داشته است و پس از گوش دادن به این تماس تلفنی، به دلیل نگرانی زیاد از محتوای رد و بدل شده، با وکیل کاخ سفید تماس گرفته و او را در جریان این موضوع قرار داده است. وی علی رغم اینکه کاخ سفید حضور اعضای شورای امنیت ملی آمریکا و کارکنان کاخ سفید را در مجلس نمایندگان منع کرده بود، به صورت داوطلبانه در جلسه مجلس نمایندگان حضور یافت و دمکرات‌ها سخنان این فرد را مؤیدی بر حقایق محوری این واقعه می‌دانند که پیشتر شنیده بودند. در کنار این موضوع، اعلام آمادگی جان بولتون برای حضور در مجلس نمایندگان به عنوان فرد مطلع توجه‌ها را بیشتر به این موضوع جلب کرده است. وی می‌گوید: «من در جریان این گفتگوی تلفنی بوده ام و مخالفت خود را با این سخنان به اطلاع ترامپ رسانده ام».

از حضور این افراد می‌توان نتیجه گرفت که چه بسا سران رژیم صهیونیستی هم با استیضاح ترامپ موافق باشند. این که موضع گیری رسمی از سوی این رژیم در حمایت از ترامپ ابراز نشده، می‌تواند نشانه‌ای باشد بر این که صهیونیست‌ها به این امید باشند که مایک پنس معاون رئیس جمهور جایگزین ترامپ شود و از طریق او بتوانند امریکا را به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی بکشانند؛ زیرا مایک پنس یک مذهبی تند آونجلیست می‌باشد و به شدت طرفدار برخورد نظامی با ایران است. این موضوع را از سخنان نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم می‌توان تا حدودی استنباط کرد. وی اخیراً در بین جمعی از وزرای کابینه اش گفته است؛ ما برای مقابله با جمهوری اسلامی حداقل در یک سال آینده هیچ حسابی نمی‌توانیم بر روی آمریکا باز کنیم. البته باید منتظر ماند و دید که استیضاح ترامپ تا کجا پیش می‌رود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات