صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۸۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 5 آذر

روزنامه لبنانی «الاخبار» با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به بغداد نوشت: ظاهراً دیدار نکردن مسئولان عراقی با «مایک پنس» ناشی از سردی روابط بین واشنگتن و بغداد است؛ زیرا آمریکا می‌بیند که عراق به ایران تمایل دارد. مسئولان آمریکایی می‌گویند پنس، عبدالمهدی را تشویق کرده که عراق را از ایران دور و رابطه خود را با تهران قطع کند. یک مسئول برجسته عراقی گفت: فاصله بین عراق و آمریکا هیچ گاه مانند امروز انقدر زیاد نبوده است. شاید آنچه بر خشم آمریکا افزوده، این است که عراق توانسته از بحران موجود عبور کند و گام‌های اصلاحی را بردارد.

وزیر اقتصاد آلمان با توجه به تلاش آمریکا برای ممنوع اعلام کردن ورود شبکه نسل پنجم مخابراتی چین به آلمان گفت: ما در یک دنیای آزاد زندگی می‌کنیم و من به هیچ وجه کشور‌هایی، مانند آمریکا را که به قانون احترام نمی‌گذارند، با کشور‌هایی که در آنجا دموکراسی و احترام به قانون رعایت می‌شود، یکی نمی‌دانم. «پیتر آلتمایر» با یادآوری تلاش آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) برای جاسوسی از آلمان و استراق سمع تماس‌های تلفنی «آنگلا مرکل»، گفت: دولت آمریکا قابل اعتماد و مطمئن نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فرماندار سابق شهرستان رامیان به اتهام اختلاس، تحصیل مال از طریق نامشروع، تصرف در اموال دولتی و خیانت در امانت بازداشت شده است. افزون بر وی، یکی از کارمندان این فرمانداری، مدیرعامل شرکت تعاونی «خبازان رامیان» و متصدی کارخانه «آرد الماس» گلستان نیز به همین اتهامات بازداشت شده‌اند. این افراد از سال 1397 تاکنون حدود ۶۰۰ تن آرد دولتی را به جای توزیع بین نانوایی‌ها از شبکه توزیع خارج کرده و آن را در بازار آزاد می‌فروختند.

سه خودروساز بزرگ کشور شش ماه نخست امسال را نیز مانند چند دوره گذشته با ضرر، آن هم ضرری هنگفت به پایان رساندند تا صنعت خودرو کماکان در زیان غوطه‌ور بماند. طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس از سوی سه خودروساز بزرگ، «ایران‌خودرو»، «سایپا» و «پارس‌خودرو» در نیمه نخست امسال، در مجموع زیانی بالغ بر ۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان متحمل شده‌اند.

پایگاه «گلوبال ریسرچ» نوشت: ناآرامی‌ها در ایران، از طریق سامانه‌های اینترنتی و شبکه‌های اینترنتی‌ـ اجتماعی، از قبل به دقت برنامه‌ریزی شده بود و ایران با قطع اینترنت، توانست آرامش را به کشور بازگرداند و از این‌رو باید گفت، سازمان سیای آمریکا و بنیاد ملی دموکراسی بار دیگر میلیون‌ها دلار خرج کردند، ولی مانند گذشته شکست خوردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات