صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۲۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 3 آذر

«سیدحمید حسینی» دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اتفاقات اخیری که بین ترکیه و کرد‌های سوریه رخ داده، گفت: در حال حاضر، کالای ترکیه‌ای در کردستان عراق تحریم و بازار و تقاضا برای کالای ایرانی در کردستان عراق بسیار بهتر از گذشته شده است. پیش از ماجرا‌های ترکیه با کرد‌های سوریه، تعداد کامیون‌هایی که از مرز‌های ایران روانه کردستان عراق می‌شد، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه بود که بعد از مواضع ترکیه در قبال کرد‌های سوریه، این میزان به روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون افزایش یافته و این روند در حال توسعه است.

قاضی دادگاه واشنگتن طی حکمی ایران را به پرداخت غرامت 180 میلیون دلاری به «جیسون رضائیان» جاسوس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که در پوشش خبرنگار به ایران آمده بود، محکوم کرد. دادگاه واشنگتن ضمن پیروز اعلام کردن رضائیان در دادخواستی که از چند سال پیش علیه ایران ارائه کرده بود، در حکم خود ادعا می‌کند ایران با بازداشت 544 روزه رضائیان و شکنجه ادعایی وی، حقوق خبرنگاری را نقض کرده است.

نیروی انتظامی در گزارشی اعلام کرد، با مدیریت هوشمند نیروی انتظامی، تعامل همه دستگاه‌های امنیتی و مشارکت بسیار مطلوب مردم بصیر و ولایی تاکنون ۱۸۰ نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات شناسایی و دستگیر شده‌اند. براساس اعلام ناجا، تخریب اموال عمومی، آتش زدن بانک‌ها، حمله به مراکز انتظامی و نظامی و راه‌اندازی کمپین تجمعات غیرقانونی در فضای مجازی از اقدامات آشوبگرانه متهمان دستگیر شده است.

«محمد حسینی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه چهار شرکت به فهرست شرکت‌های دولتی در سال ۹۹ اضافه شده و چهار شرکت نیز از این فهرست حذف شده‌اند، گفت: در سال 1399 حقوق و مزایا در شرکت‌های دولتی حدود ۱۵ درصد رشد خواهد کرد و کل افزایش بودجه شرکت‌ها ۹ درصد خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات