صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۵۹۹

از قابلیت‌های موشکی ایران تا غفلت از اقتصاد مقاومتی

1ـ اهداف انتخاباتی یک استیضاح
جمعی از اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس در برنامه‌ای مشکوک در آستانه انتخابات به بهانه حوادث اخیر به دنبال استیضاح وزیر کشور هستند. علی مطهری در این باره می‌گوید: اصلی‌ترین محور استیضاح وزیر کشور به حوادث اخیر کشور برمی‌گردد. وزیر کشور مسئول اصلی اجرای تصمیم شورای هماهنگی سران قوا بوده؛ ولی مقدمات و تمهیدات لازم را برای آن فراهم نکرد و در نتیجه آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی و همچنین خسارات جانی و مالی به مردم وارد شد. وی همچنین در این زمینه گفت: امیدوارم این استیضاح انجام شود مگر اینکه مقام رهبری مخالفت کنند که در این صورت با اعلام مخالفت ایشان، ما (نمایندگان خواستار استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی) هم موضوع استیضاح وزیر کشور را ادامه نخواهیم داد! اگرچه عملکرد وزارت کشور در حوادث اخیر نقدبرانگیز است؛ اما گفته‌های علی مطهری در طرح ممانعت رهبری نشان می‌دهد مباحثی دیگر در میان است.


2ـ برقراری روابط مسافرتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی
«ایوب قرا» از وزرای سابق کابینه رژیم صهیونیستی که با شبکه «آی ۲۴» صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس طرح سازشی که قرار است دولت آمریکا رونمایی کند، بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس روابط عادی دیپلماتیک برقرار می‌شود. وی افزود: خودش شخصاً با سران ارشد سیاسی بحرین دیدار و گفت‌وگو کرده و یک بار هم به قطر سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرده است. وزیر اسبق ارتباطات رژیم صهیونیستی از ایده احداث خط لوله گاز میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هم پرده برداشته و درباره برقراری روابط مسافرتی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی هم گفت: «مسلمان‌هایی که تابعیت اسرائیلی دارند، به زودی می‌توانند با استفاده از گذرنامه‌های اسرائیلی، برای زیارت به مکه بروند و شهروندان کشورهای عربی هم خواهند توانست به اسرائیل و اورشلیم (قدس) سفر کنند.»


3ـ ایرانی‌ها یک روز را هم از دست نمی‌دهند!
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا(DIA) نیروهای نظامی ایران تا حد زیادی به سه قابلیت اصلی تکیه می‌کنند: اول، موشک‌های بالستیک؛ دوم نيروي دريايي كه قادر به تهديد ناوبري در خليج‌فارس و تنگه هرمز است و سوم، قابلیت‌های غیر متعارف از جمله استفاده از شرکا و نایبان در خارج از کشور. به نوشته این مرکز راهبردی، موشک‌های بالستیک ایران مؤلفه اصلی بازدارندگی استراتژیک آن است. در همین حال فرمانده پیشین نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی گفته است: ایران بزرگ‌ترین نیروی موشکی در خاورمیانه به حساب می‌آید. ژنرال «زویکا هایموویچ» در گفت‌وگو با روزنامه «جروزالم‌پست» تصریح کرده است: به رغم تحریم‌های فلج‌کننده، ایران هم اکنون به موشک‌های بالستیک دوربرد مجهز است که می‌تواند اهداف دورتر از ۲ هزار کیلومتر از مرز‌های خود را هدف قرار دهد.


4ـ بعضی‌ها می‌خواهند مذاکره را جایگزین اقتصاد مقاومتی کنند!
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مغفول ماندن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انتقاد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بندهایی دارد که برای جلوگیری از پیامدهای ناشی از تحریم‌ها انجام شده؛ اما برخی از مدیران کشور می‌گویند اقتصاد مقاومتی را با مذاکرات حل‌وفصل کرده و اینقدر سرمایه و تکنولوژی وارد کشور می‌کنیم که به اقتصاد مقاومتی نیازی نباشد! امروز نتیجه عمل نکردن به این سیاست‌ها سبب شده است مردم و نظام و انقلاب آسیب ببینند. محسن رضایی درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه اجرای آن از سوی دولت خاطرنشان کرد: مسئله بنزین می‌توانست با تدبیر بهتری به دست خود مردم صورت گیرد. چقدر درباره این روش مردم را توجیه کردند؟ در مسئله اقتصاد باید مردم را به صحنه آورد و به آنها اختیار و میدان داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات