صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۳۵

از بیانیه موسوی و کروبی تا بیانیه صدای آبان

1ـ چه کسی آدم‌های به خواب رفته را بیدار کرده است!
«مهدی جهان‌تیغی» مدیرمسئول «جهان‌نیوز» طی مطلبی درباره بیانیه موسوی و کروبی در روزهای اخیر نوشت: «دولت روحانی محصول چنین افرادی بوده و حال خود باید پاسخگو باشند، نه طلبکار! اما سؤال این است که در این شش سال سخت دولت روحانی چرا سخنی از مردم نبوده است؟! چرا بعد از ماه‌ها شکست برجام خبری از همدری با مردم نبوده است؟ چرا وقتی ترامپ برجام را پاره کرده، سخنی از مردم نگفتند؟... نکته اساسی این است که این آدم‌های به خواب رفته و به خصوص فردی، مانند میرحسین موسوی را که چندین سال است در موضوعات و مشکلات اساسی کشور صدایی از او درنیامده، چه کسی بیدار کرده است؟! در نهایت این حجم از سازماندهی سیاسیون، بازیگران و سران فتنه همه طراحی عوامل داخلی است یا فرمان خاص جدیدی از خارج صادر شده است؟! گمانه بسیار است؛ ولی مشخص است که آمریکا و اسرائیل دوباره سراغ سرمایه‌های خود در ایران رفته‌اند.»


2ـ بیش از 100 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور زده شده است
«علیرضا دانشی» مدیر فنی سابق شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با برشمردن نقاط ضعف عملکرد وزیر نفت، معتقد است: «تصمیم دولت روحانی مبنی بر حذف سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت از خرداد ماه 1394، موجب رشد کاملاً غیر طبیعی مصرف روزانه بنزین از حدود 71 میلیون لیتر در سال 1394 به حدود 92 میلیون لیتر در سال 1397، یعنی افزایش بیش از 20 میلیون لیتر در روز طی فقط سه سال شد؛ در حالی که میزان مصرف بنزین طی 10 سال از 1384 تا 1394 (قبل از حذف کارت سوخت) تنها 4 میلیون لیتر سالیانه افزایش پیدا کرده بود. حذف کارت سوخت، سهمیه‌بندی نکردن و افزایش نیافتن پلکانی و تدریجی قیمت حامل‌های انرژی و در نهایت کنترل نکردن مصرف بنزین طی چند سال اخیر حداقل بیش از 100 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت زده است.»


3ـ نمی‌توان از کارنامه اصلاح‌طلبان دفاع کرد
«محمد قوچانی» سردبیر روزنامه «سازندگی» نوشت: «واقعیت این است که با وجود باور به اصلاح‌طلبی نمی‌توان از کارنامه اصلاح‌طلبان چه در دولت، چه در مجلس، چه در شوراهای شهر و شهرداری‌ها دفاع کرد. حتی با فرض پذیرش نقش جناح مقابل در همکاری نکردن با اصلاح‌طلبان و از آن فراتر برخی کارشکنی‌های جناحی و حزبی، کارنامه‌ اصلاح‌طلبان به‌ خصوص در دوره‌ اخیر در نهادهای انتخابی کامیاب نیست و در یأس، ناامیدی و سرخوردگی مردم و شهروندانی که به آنان رأی داده‌اند، اثر مستقیم دارد. متأسفانه، فراتر از ناکارآمدی حتی مسائلی چون اتهام فساد و سوءاستفاده در همه سطوح کارگزاران سیاسی و حاکمیتی منتسب به جبهه اصلاحات به چشم می‌خورد که البته دربرگیرنده همه اصلاح‌طلبان نیست و می‌توان به موارد مشابه در اصولگرایان هم اشاره کرد؛ اما ما اصلاح‌طلبان مسئول اعمال رقیبان خود نیستیم و حاسبوا قبل ان تحاسبوا.»


4ـ اگر با دشمن صحبت می‌کنی، حق نداری درباره مردم بیانیه بدهی!
«کارن همایونفر» آهنگساز فیلم سینمایی «به‌ وقت شام» در اینستاگرام خود نسبت به امضای برخی هنرمندان در بیانیه‌ای موسوم به صدای آبان 98 واکنش نشان داد و نوشت: «بیانیه آبان را امضا نکردم... از این بیانیه‌ها هزار‌تا دیده‌ام مخصوصاً دم انتخابات.» وی در ادامه خطاب به چهره‌هایی که بیانیه صدای آبان را منتشر کردند، می‌نویسد: «الحمدلله مسائل مالیاتی حل شد و بده‌بستان و زور‌آزمایی فرهنگ و قدرت به سرانجام رسید، خدا را شکر. ما که درآمدی نداشتیم، حاضر بودیم مالیات هم بدهیم. در سال مگر چقدر درآمد داریم؟ کل در‌آمد یک سال من اندازه‌ یک شب دورهمی‌تان نمی‌شود.... دوست عزیزی که همزمان هم با «ایران اینترنشنال» و «من ‌و تو» مصاحبه می‌کنی، بعدش هم با تلویزیون داخل، 12میلیارد با شهرداری قرارداد می‌بندی، حق نداری بیانیه در مورد مردم بدهی.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات