صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۷۳۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 12 آذر

بر اساس اطلاعات موجود، کل منابع عمومی در قانون بودجه سال جاری 448 هزار میلیارد تومان بود که با نظر سران قوا به 386 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. از 386 هزار میلیارد تومان حدود 76 هزار میلیارد تومان آن از محل‌های خاص با تأیید سران قوا، از جمله صندوق توسعه ملی،‌ حساب ذخیره ارزی و مولدسازی دارایی‌ها تأمین می‌شود. بر اساس این در هفت ماهه امسال، در مجموع بیش از 171 هزار میلیارد تومان درآمد وصول شده که 55/5 درصد رقم مصوب سران قوا را محقق کرده است.
نیروی حشدالشعبی عراق با صدور بیانیه‌ای نسبت به بازگشت مجدد گروه تروریستی‌ـ تکفیری داعش هشدار داد. در این بیانیه آمده است: از مهم‌ترین مناطقی که داعش به آنها حمله کرده، استان دیالی است که روز یک‌شنبه صحنه درگیری میان حشدالشعبی و تروریست‌های تکفیری داعش بود. این گروه تروریستی تلاش داشت به شهر نفوذ کرده و به لحاظ نظامی آن را براندازد که در جریان درگیری‌ها شش نفر از نیرو‌های حشدالشعبی شهید و ۱۷ نفر دیگر زخمی شدند.
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «خروج ایالات متحده از برجام و اعمال فشار حداکثری علیه ایران، به تنش مداوم و خطر فروپاشی کامل این توافق منجر شده است.» «هوا چانیینگ» ادامه داد: «چین و ایران شرکای راهبردی جامع هستند. دو طرف توافق موجود میان سران دو کشور را اجرایی کرده، به تحکیم اعتماد متقابل، تعمیق همکاری عملی، تقویت مشارکت راهبردی جامع در جهت منافع دو کشور و دو ملت ادامه می‌دهند.»
«سردار جوانی» معاون سیاسی سپاه با اشاره به اینکه امروز دشمنان نقشه‌های جدیدی، از جمله جنگ ترکیبی، جنگ هوشمند، جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها را علیه ما راه ‌انداخته‌اند تا به شرارت و ناامنی دامن بزنند، تصریح کرد: اگر بخواهیم کشور را به سرعت پیش ببریم و مشکلات کشور را حل کنیم، باید صاحبان تفکرهای ناب و انقلابی و انسان‌های متعهد، پاکدست و با سابقه خدمتگزاری و ساده‌زیستی را انتخاب کنیم.
در هشت ماهه امسال تولید انواع سواری 445 هزار و 774 دستگاه بود که در مقایسه با هشت ماهه سال گذشته(673 هزار و 621 دستگاه) کاهش 32/8 درصدی را تجربه کرده است. ناگفته نماند در آبان ‌ماه سال جاری سهم «ایران خودرو» از تولید خودرو 37 هزار و 563 دستگاه بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تولید در این شرکت 16 هزار دستگاه رشد داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات