صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۲۶

نشریه اخبار و تحلیل‌ها سه‌‌شنبه 26 آذر

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): مذاکره با آمریکا نه‌ تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و این موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالای کشور گفته شده و آنان نیز پاسخی در رد آن نداشتند.(1395/6/28)

نشریه اخبار و تحلیل‌ها word

نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

 

▼ حرف روز

جنگ شناختی، اولویت اصلی دشمن
رصد فضای رسانه‌ای و اخباری که در بین مردم پخش می‌شود، نشان‌دهنده وجود جریانی با هدف ناامید کردن مردم است. در حوزه فضای مجازی که بیشترین مخاطب آن را گروه سنی زیر سی سال تشکیل می‌دهد، نفوذ لایه‌ای ضد انقلاب و عناصر مسئله‌دار با نظام حس می‌شود. پخش اخبار منفی، ناامیدکننده و غیر واقعی سبب شده است امروز جنگ شناختی وارد مرحله جدیدی شود. وقتی که کوچک‌ترین حادثه در کشور با پمپاژ رسانه‌ای در بین مردم پخش می‌شود یا هنگامی که سرویس‌های اطلاعاتی از طریق فضای مجازی یارگیری کرده و آموزش خرابکاری را در دستور کار خود قرار می‌دهند، روشن است که دشمن عرصه جنگ را از حالت سخت به سمت جنگ نرم تغییر داده است. اگرچه امروز کشور با مشکلات اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف دولت روبه‌روست، این زنگ خطری برای کشور در عرصه فرهنگی است. حوزه‌ای که درگیری با دشمن در آن پنهانی و نرم صورت می‌گیرد؛ از این رو واکاوی حضور برخی افراد و گروه‌ها در عرصه رسانه‌ای چه در حوزه فضای مجازی و چه در حوزه مطبوعاتی نشان‌دهنده فعالیت آنها در زمین دشمن است. متأسفانه، موفق نشدن دولت در اعتماد به غرب که مصداق آن در برجام تجلی یافته است، سبب شده عده‌ای تلاش کنند تا به جای نقد دولت، نظام را مقصر جلوه دهند! از سوی دیگر، وقتی حامیان دولت نمی‌توانند از عملکرد دولت مورد حمایت خود دفاع کنند، با فضاسازی و فرافکنی کلیت نظام را زیر سؤال می‌برند.
ناکامی دشمنان ملت ایران به ویژه آمریکا درجنگ سخت سبب شده آنها در یک جهش تاکتیکی جنگ نرم و تغییر باورهای مردم را در اولویت سیاست‌های خود قرار دهند؛ از این رو وقتی آمریکا از تهدید نظامی علیه کشورمان سخن به میان می‌آورد، نه تنها توجهی به آن نمی‌شود؛ بلکه مورد تمسخر مردم نیز قرار می‌گیرد.
در نظام‌های سیاسی همواره دو اصطلاح مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اولی حکومت و حاکمیت و دومی دولت به معنای قوه مجریه است. بنابراین این دولت است که اقتصاد و معیشت مردم را تحت تأثیر سیاست‌های خود قرار می‌دهد. برجام و اجرای غلط طرح افزایش قیمت بنزین از اقدامات دولت بود، نه حکومت، و مردم نسبت به آدرس غلط شبکه‌های معاند هوشیارند.


▼ گزارش روز

مشروعیت‌بخشی به اشغالگری و جنایت!
شبکه «المیادین» برخی از جزئیات معامله قرن را فاش کرده و خبر داده است، با قدرت‌یابی دوباره نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی این طرح به طور رسمی آغاز خواهد شد! بر اساس آنچه المیادین فاش کرده، در پس جملات فریبنده درباره توافق سه‌جانبه‌ای که پیشنهاد شده میان «رژیم صهیونیستی»، «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» و «جنبش حماس» به امضا برسد؛ مانند ایجاد یک کشور فلسطینی با نام «فلسطین جدید» روی خاک کرانه باختری و نوار غزه و برگزاری «انتخابات دموکراتیک برای حکومت فلسطین جدید که هر شهروند فلسطینی می‌تواند در آن نامزد شود.» یا وعده‌های مالی همچون اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد دلار برای مدت پنج سال به پروژه‌های مربوط به فلسطین جدید که آمریکا ۲۰ درصد، اتحادیه اروپا ۱۰ درصد و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس ۷۰ درصد هزینه را متقبل می‌شوند، چند اتفاق بسیار مهم خواهد افتاد؛ اول، مشروعیت‌یافتن کشوری به نام رژیم صهیونیستی و پذیرش اشغالگران قدس از سوی سران مرتجع منطقه یا به عبارت دقیق‌تر خیانت دیکتاتورهای عرب به آرمان فلسطین؛ دوم، خلع سلاح نیروهای مقاومت! موضوعی که بر اساس اطلاعات شبکه المیادین در معامله قرن به صراحت آمده است: «حماس به سلاح و تسلیح خود پایان می‌دهد و این شامل سلاح شخصی رهبران حماس هم می‌شود که به مصری‌ها تحویل می‌دهند»؛ «در بعد نظامی معامله قرن به فلسطین جدید اجازه داشتن ارتش را نمی‌دهد و تنها سلاح که برای آن مجوز دارد، سلاح پلیس است.» سوم، مشروعیت‌بخشی به جنایت آینده رژیم صهیونیستی و ورود مستقیم آمریکا به جنایت علیه فلسطین است؛ چنانکه در بخشی از آن آمده است: «اگر سازمان آزادی‌بخش فلسطین با شروط این توافق موافقت کرد و حماس و جهاد اسلامی موافق نبودند این دو جنبش مقصر هستند و در هر درگیری نظامی میان اسرائیل و حماس، آمریکا از اسرائیل برای هدف گرفتن رهبران حماس و جهاد اسلامی کمک خواهد کرد.» نکته چهارم و بسیار عجیب شریک شدن عربستان در اشغالگری با رژیم صهیونیستی است، چنانکه بر اساس این طرح قیمومت مسجدالاقصی به عربستان داده خواهد شد!


▼ اخبار ویژه

توطئه برای سیطره بر منابع و ثروت طبیعی قطر!
«عبدالله‌بن‌حمد العطیه» وزیر پیشین انرژی و صنایع قطر گفت: «تمیم‌بن‌حمد آل ثانی» امیر قطر، کاملاً حرفه‌ای و با درایت بحران به وجود آمده با چهار کشور عربی را مدیریت کرد. العطیه در مصاحبه با روزنامه «القدس‌العربی» خاطرنشان کرد: این چهار کشور قصد یورش به قطر و سیطره بر منابع و ثروت طبیعی قطر به ویژه پس از اکتشاف اخیر گاز در این کشور را داشتند، به ویژه اینکه این کشورها از کمبود شدید گاز رنج می‌برند. وی افزود: محاصره‌کنندگان قطر منتظر مخالفت این کشور با خواسته‌های‌شان بودند تا به یورش نظامی به قطر دست بزنند. العطیه افزود: علت بحران در روابط این کشورها با قطر طمع و زیاده‌خواهی آنهاست، نه چیز دیگر.

در حالی که کشور در وضعیت سخت اقتصادی به سر می‌برد و همه صاحب‌نظران و مسئولان امر یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات را برقراری نظام مالیاتی دقیق می‌دانند، برخی پزشکان همچنان در برابر پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند. بنابر اطلاعات رسیده، آنها قصد دارند با همراهی نمایندگان پزشک مجلس، صنف خود را از پرداخت مالیات پلکانی معاف کنند. در همین زمینه، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ناعادلانه خواندن این روش اخذ مالیات، از آن به عنوان گرهی یاد کرد که به ناحق بر حلقوم جامعه پزشکی افتاده است و باید آن را باز کرد!

 

▼ اخبار
1ـ تروریسم اقتصادی علیه ایران در پوشش سازمان تحقیقاتی
بنابر گزارش‌های منتشر شده، گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که در پوشش یک سازمان تحقیقاتی فعالیت می‌کند، در پیشبرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران نقش گسترده‌ای دارد. به نوشته پایگاه محافظه‌کار «واشنگتن فری‌بیکن»، این گروه لابی‌گر تلاش می‌کند شرکت‌های همکار با ایران را انگشت‌نما و رسوا کند. این گروه با اعزام مأمور مخفی به ایران و اروپا، شرکت‌های همکار با ایران را شناسایی می‌کند و بعد آنها را با ارسال نامه‌های تهدیدآمیز و آگهی‌های تبلیغاتی، تحت فشار قرار می‌دهد. گویا این فشارها اثرگذار نیز بوده و ده‌ها شرکت از جمله شرکت‌هایی از اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و فرانسه را از همکاری با ایران منصرف کرده است. این گروه همچنین اسامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌های صنعتی در ایران را گردآوری کرده و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین با گروهک منافقین، لابی صهیونیستی «اف‌دی‌دی»، مؤسسه ضدایرانی «مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل» و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رابطه‌ای بسیار نزدیک دارد. گفتنی است، وزارت امور خارجه ایران مهر ماه امسال اعلام کرد ایران قصد دارد به زودی این گروه را تروریستی اعلام کرده و در فهرست تحریم قرار دهد.


2ـ روابط اقتصادی یکی از ابزار‌های نفوذ غرب در کشور است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بدعهدی‌های متعدد غربی‌ها و اروپایی‌ها، اظهار داشت: آمریکا و اروپا به تازگی گفته‌اند فشار‌های حداکثری در حال تحقق نظر رهبر معظم انقلاب در مورد بستن چاه‌های نفت و قطع وابستگی‌ها می‌شود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ادامه داد: روابط اقتصادی یکی از ابزار‌های نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار می‌رود و آنها در این زمینه احساس خطر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای حفظ مهره‌های نزدیک به خود در آستانه انتخابات گشایش‌های اقتصادی ایجاد کنند. وی خاطرنشان کرد: هدف از این گشایش‌ها تأثیرگذاری بر مردم و جداسازی مسئولان از نیاز به تکیه بر داخل است و این تکیه در نزد مردم به فراموشی سپرده شود و اطلاعاتی در دست بوده که در این زمینه در حال مذاکره هستند.


3ـ آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن است
«بشار اسد»‌ در گفت‌وگو با شبکه چینی «فونیکس» اعلام کرد، روند بازسازی کشورش آغاز شده؛ اما سوریه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر داخل و خارج است. رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در کشورش تصریح کرد، «حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی است» و اولویت سوریه برای مقابله با این حضور غیرقانونی، «زدن تروریست‌هاست»؛ چون این مسئله، حضور آمریکایی‌ها را تضعیف و گروه‌های سوری را که تحت کنترل آمریکا فعالیت می‌کنند، متقاعد خواهد کرد که به آغوش میهن بازگردند و به تلاش‌های دمشق برای آزادسازی کل خاک کشور بپیوندند و در این حالت، دیگر افقی برای ماندن آمریکایی‌ها در سوریه باقی نخواهد ماند. وی افزود: ایالات متحده آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن است.


4ـ پیوند زدن ناکامی برجام به مسائل داخلی
«حجت‌الاسلام احمد مازنی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه «اعتماد» گفت: «بعد از برجام ابتدا نگاه به کشور ما تغییر کرد و دنیا مقابل قدرت دیپلماسی کشورمان کلاه از سر برداشت و دیدیم تا پیش از آنکه ترامپ از این تعهد خارج نشده بود، برجام با قدرت به پیش می‌رفت. اتفاق‌هایی که رخ داد ناشی از اقدامات افراطیون داخلی بود که نمی‌خواست دولت برآمده از مردم پیروز شود و این هم به دلیل کینه‌هایی بود که از سال ۸۸ و حوادث پس از آن داشتند.» مشخص نیست این چهره‌های اصلاح‌طلب به چه دلیل با وجود دشمنی آشکار و خلف وعده‌های متعدد کشورهای غربی همچنان اصرار دارند ناکامی برجام را به مسائل داخلی گره بزنند!

 

▼ اخبار کوتاه
رئیس حوزه قضائی شهرستان فهرج (از توابع بم در استان کرمان) گفت: طی چند ماه گذشته، شش باند قاچاق مواد مخدر و برخی عناصر ناامنی به دست یگان تکاوری ناجا در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم شدند. رحمان مزیدی تصریح کرد: «در یکی از عملیات‌های هفته گذشته، دو نفر از عناصر شرارت در شرق کشور که عامل شهادت نیروهای سپاه در منطقه کورین زاهدان و شهادت ناجوانمردانه ۱۳ نفر از رزمندگان نیروی انتظامی خراسان جنوبی بودند، در درگیری با مأموران یگان تکاوری ۱۱۴ امام رضا(ع) به هلاکت رسیدند.»
مقامات آمریکایی گفته‌اند، ناوگروه تهاجمی «آبراهام لینکلن» پس از هفت ماه حضور در خاورمیانه این منطقه را ترک کرده و در حال حاضر در اقیانوس هند است. ناوگروه لینکلن روز ۹ مه (۱۶ اردیبهشت) بنا به درخواست «کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» و به دستور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وقت آمریکا عازم منطقه شد. بولتون در آن زمان اعلام کرد این ناوگروه را در واکنش به مجموعه فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدار‌های نگران‌کننده از سوی ایران روانه منطقه کرده است.
«محمدعلی وکیلی» نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه هیچ جریان اصلاح‌طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست، گفت: مشروعیت و بقای اصلاح‌طلبان به صندوق‌های رأی باز می‌گردد. وکیلی در رابطه با صحبت‌هایی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تحریم انتخابات به میان آمده، گفت: تحریم انتخابات در قاموس اصلاح‌طلبان نبوده و نیست.
مستند «پدر طالقانی» با پژوهشی گسترده به مبارزات و زندگی آیت‌الله محمود طالقانی می‌پردازد و با چهره‌های نزدیک به این شخصیت تأثیرگذار انقلاب اسلامی، از جمله فرزندان او گفت‌وگو کرده است. این مستند که محصول مشترک شبکه افق سیما و سازمان هنری‌ـ رسانه‌ای اوج است، قرار است در پنج قسمت دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق سیما برود.
خبرنگار شبکه «العالم» در عراق گزارش داد، اشخاص مجهول‌الهویه شماری از موکب‌های وابسته به «سیدمحمدتقی المدرسی» مرجع دینی عراقی را سوزاندند. این آتش‌سوزی در محله حی البلدیه در مرکز کربلا رخ داده است.

 

نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب
مروری بر دستاوردهای آموزشی، پژوهشی وخدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)
زمان برگزاری نمایشگاه: 23 الی ۲۷ آذر ۹۸
برای هماهنگی بازدید با شماره تلفن 88040092 تماس بگیرید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات