صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۳۱

از نفوذ غرب تا سرقت نفت

1ـ تروریسم اقتصادی علیه ایران در پوشش سازمان تحقیقاتی
بنابر گزارش‌های منتشر شده، گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که در پوشش یک سازمان تحقیقاتی فعالیت می‌کند، در پیشبرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران نقش گسترده‌ای دارد. به نوشته پایگاه محافظه‌کار «واشنگتن فری‌بیکن»، این گروه لابی‌گر تلاش می‌کند شرکت‌های همکار با ایران را انگشت‌نما و رسوا کند. این گروه با اعزام مأمور مخفی به ایران و اروپا، شرکت‌های همکار با ایران را شناسایی می‌کند و بعد آنها را با ارسال نامه‌های تهدیدآمیز و آگهی‌های تبلیغاتی، تحت فشار قرار می‌دهد. گویا این فشارها اثرگذار نیز بوده و ده‌ها شرکت از جمله شرکت‌هایی از اسپانیا، کره جنوبی، تایوان و فرانسه را از همکاری با ایران منصرف کرده است. این گروه همچنین اسامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌های صنعتی در ایران را گردآوری کرده و آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین با گروهک منافقین، لابی صهیونیستی «اف‌دی‌دی»، مؤسسه ضدایرانی «مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل» و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رابطه‌ای بسیار نزدیک دارد. گفتنی است، وزارت امور خارجه ایران مهر ماه امسال اعلام کرد ایران قصد دارد به زودی این گروه را تروریستی اعلام کرده و در فهرست تحریم قرار دهد.


2ـ روابط اقتصادی یکی از ابزار‌های نفوذ غرب در کشور است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بدعهدی‌های متعدد غربی‌ها و اروپایی‌ها، اظهار داشت: آمریکا و اروپا به تازگی گفته‌اند فشار‌های حداکثری در حال تحقق نظر رهبر معظم انقلاب در مورد بستن چاه‌های نفت و قطع وابستگی‌ها می‌شود. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ادامه داد: روابط اقتصادی یکی از ابزار‌های نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار می‌رود و آنها در این زمینه احساس خطر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای حفظ مهره‌های نزدیک به خود در آستانه انتخابات گشایش‌های اقتصادی ایجاد کنند. وی خاطرنشان کرد: هدف از این گشایش‌ها تأثیرگذاری بر مردم و جداسازی مسئولان از نیاز به تکیه بر داخل است و این تکیه در نزد مردم به فراموشی سپرده شود و اطلاعاتی در دست بوده که در این زمینه در حال مذاکره هستند.


3ـ آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن است
«بشار اسد»‌ در گفت‌وگو با شبکه چینی «فونیکس» اعلام کرد، روند بازسازی کشورش آغاز شده؛ اما سوریه نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر داخل و خارج است. رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در کشورش تصریح کرد، «حضور آمریکایی‌ها غیرقانونی است» و اولویت سوریه برای مقابله با این حضور غیرقانونی، «زدن تروریست‌هاست»؛ چون این مسئله، حضور آمریکایی‌ها را تضعیف و گروه‌های سوری را که تحت کنترل آمریکا فعالیت می‌کنند، متقاعد خواهد کرد که به آغوش میهن بازگردند و به تلاش‌های دمشق برای آزادسازی کل خاک کشور بپیوندند و در این حالت، دیگر افقی برای ماندن آمریکایی‌ها در سوریه باقی نخواهد ماند. وی افزود: ایالات متحده آمریکا در حال سرقت نفت سوریه و فروش آن است.


4ـ پیوند زدن ناکامی برجام به مسائل داخلی
«حجت‌الاسلام احمد مازنی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با روزنامه «اعتماد» گفت: «بعد از برجام ابتدا نگاه به کشور ما تغییر کرد و دنیا مقابل قدرت دیپلماسی کشورمان کلاه از سر برداشت و دیدیم تا پیش از آنکه ترامپ از این تعهد خارج نشده بود، برجام با قدرت به پیش می‌رفت. اتفاق‌هایی که رخ داد ناشی از اقدامات افراطیون داخلی بود که نمی‌خواست دولت برآمده از مردم پیروز شود و این هم به دلیل کینه‌هایی بود که از سال ۸۸ و حوادث پس از آن داشتند.» مشخص نیست این چهره‌های اصلاح‌طلب به چه دلیل با وجود دشمنی آشکار و خلف وعده‌های متعدد کشورهای غربی همچنان اصرار دارند ناکامی برجام را به مسائل داخلی گره بزنند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات