اقتصادی >>  اقتصاد مقاومتی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۵۰

نیمی از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کشور فعال شدند

نگاهی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار نشان می‌دهد از ۱۲۸۱ بنگاه اقتصادی شناسایی شده در سطح کشور، ۵۰ درصد فعال، ۳۷ درصد نیمه فعال و ۱۳ درصد نیز تعطیل هستند.

آمار بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در دوره‌های سه ماه یکبار توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به‌روز‌رسانی می‌شود که بر اساس آخرین آمار مربوط به پایان شهریورماه، ۱۲۸۱ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار در کشور شناسایی شده است.

آمار این بنگاه‌ها «از نظر تعداد» به تفکیک ۳۱ استان کشور حاکی از آن است که استان هرمزگان با ۹۸ بنگاه در صدر بیشترین بنگاه‌های دارای مشکل قرار دارد.
طبق اطلاعات و آمار به دست آمده، از مجموع بنگاه‌های مشکل‌دار ۹۰ درصد بخش خصوصی، هفت درصد بخش تعاونی و مابقی دولتی و مربوط به سایر نهادها و دستگاه‌ها هستند.
از نظر نوع فعالیت نیز، ۸۸ درصد از بنگاه‌های مشکل‌دار در حوزه صنعت، شش درصد در حوزه کشاورزی و شش درصد در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند.
در بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار که عمدتا در سه فعالیت‌ اقتصادی صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند، ۱۴۶ هزار نیروی کار مشغول به کار هستند در حالی که این تعداد در بنگاه‌های مشکل‌دار تا پایان خردادماه ۱۴۱ هزار و ۷۴ نفر بود.
از نظر نوع قرارداد نیروی کار مشغول در بنگاه‌های مشکل‌دار، آمار نشان می‌دهد ۷۸ درصد کارگران شاغل در این ۱۲۸۱ بنگاه شناسایی شده به صورت قرارداد موقت مشغول به کار هستند.
همچنین به لحاظ فعال یا راکد بودن بنگاه‌ها، بر اساس آمار استخراج شده ۵۰ درصد بنگاه‌های مشکل‌دار فعال هستند؛ ۳۷ درصد به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می‌دهند. در عین حال ۱۳ درصد از این بنگاه‌ها تعطیل شده‌اند.
بر اساس این گزارش، در بین بنگاه‌های مشکل‌دار، فهرست بنگاه‌هایی مشاهده می‌شود که طی سال‌های گذشته واگذار شده‌اند. طبق آمار به دست آمده حدود ۴۰ واحد از بنگاه‌های مشکل‌دار، آن دسته از بنگاه‌هایی هستند که پس از واگذاری به بخشی دچار مشکل شده‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات