صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۸۹

اخبار کوتاه شنبه 30 آذر

«احمد حکیمی‌پور» دبیرکل حزب اراده ملت با اشاره به بیانیه 77 نفر از اصلاح‌طلبان گفت: اینکه عده‌ای دور هم جمع شوند و بیانیه بدهند، کنش سیاسی لوث می‌شود. این‌گونه موضع‌گیری‌ها، متعلق به دوره ماقبل نهادهای مدنی است. وی افزود: انتشار این بیانیه در آن مقطع، مقداری عجولانه بود و باید بعد از معلوم‌شدن ابعاد مختلف ماجرا، موضع‌گیری انجام می‌شد. حکیمی‌پور تصریح کرد: کنش‌گران سیاسی اصلاح‌طلب باید کنش خود را در چارچوب هنجارهای حقوقی و قانونی تعریف کنند. بنده کار فردی و طوماری را یک کنش سیاسی نمی‌دانم.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد: «عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد و به جای آنها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد کرد!» گفتنی است، روزنامه‌های سعودی «العرب» و «الشرق الاوسط» در گزارش‌هایی مدعی شدند، این نشست به منزله کودتایی علیه ریاض و سازمان همکاری اسلامی است که نباید اجازه داد نتایج آن به بار نشیند!
«محمد شیریجیان» کارشناس مدیریت قراردادهای بین‌المللی نفتی درباره کارنامه فروش فرآورده در بورس گفت: فروش 2/7 میلیارد لیتر فرآورده در کمتر از چهار ماه و کسب درآمد 1 میلیارد دلاری، سند موفقیت این سازوکار است؛ از همین رو دولت در لایحه 99 پیش‌بینی کرده است تا 10/5 میلیارد دلار معادل سقف درآمد فروش نفت (البته با در نظر گرفتن نرخ 8500 تومانی)، از راه فروش فرآورده به دست آورد و ظرفیت برای بیشتر شدن هم وجود دارد.
«پیتر سزی‌جارتو» وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد: از زمانی که اتحادیه اروپا روسیه را تحریم کرده «بوداپست» فرصت‌های صادراتی زیادی را از دست داده و 8/5 میلیارد دلار ضرر کرده است. گفتنی است، پیش از اعمال تحریم‌ها روسیه دومین شریک تجاری این کشور بوده و فرصت‌های صادراتی زیادی را از دست داد‌ه‌ است.
روزنامه «فیگارو» در گزارشی به موضوع روابط عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران و نقشی که محمدبن‌سلمان در این میان بازی می‌کند، اشاره کرده و نوشته است، پس از حملات هوایی به پالایشگاه‌های عربستان سعودی، گردانندگان این کشور احساس ضعف کردند؛ چون دانستند آمریکا برای حفظ منافع آنها با ایران جنگ نخواهد کرد.
«آیت‌الله سیدعلی سیستانی» از مراجع تقلید شیعیان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد. وی انتخابات پیش از موعد را تنها راه خروج عراق از بحران کنونی دانست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات