صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۱۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 1 دی

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه رسماً برای شش ماه دیگر تمدید شد. این تحریم‌ها بخش‌های گوناگونی از اقتصاد روسیه شامل حوزه‌های مالی، انرژی و دفاعی را در بر می‌گیرد و تا روز 31 جولای سال آینده میلادی پابرجا خواهد ماند. شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده است، این تصمیم مبنی بر تمدید تحریم‌های روسیه را به دلیل اجرا نشدن کامل توافق‌نامه «مینسگ» با هدف حل مناقشات در شرق اوکراین اتخاذ کرده است. در حالی اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه روسیه را به بهانه اوکراین تمدید کرده است که «مسکو» و «کیف» در حال مذاکره برای مناقشات خود هستند.

پایگاه خبری انگلیسی «اسپکتیتور» نوشت: «روایت جدیدی در خاورمیانه در حال ظهور است. نقشه‌های جدید در حال ترسیم شدن بوده و نفرت‌های قدیمی در حال از بین رفتن است.» اسپکتیتور در ادامه به روابط امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته است: کشورهای عربی سه دلیل برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارند که دلیل اول، خطر اسلام‌گراهای افراطی و دلیل دوم ضرورت اتحاد در برابر ایران و دلیل سوم این است که دولت‌های عربی اسرائیل را به عنوان شریک امنیتی و تجاری می‌بینند.

لایحه بودجه نظامی آمریکا برای اولین بار کاخ سفید را ملزم کرده است، ظرف ۳۰ روز درباره کانال‌های موجود برای تماس با ایران و ممانعت از برخورد و درگیری‌های ناخواسته، گزارشی به کنگره ارائه دهد. کانال ممانعت از برخورد اصطلاحاً به مسیرهای گفت‌وگویی گفته می‌شود که با هدف ممانعت از بروز درگیری‌های ناخواسته، معمولاً میان طرف‌های درگیر یا متخاصم ایجاد می‌شود.

شرکت PG&E آمریکا که یکی از مقصران اصلی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و شهرهای کالیفرنیا محسوب می‌شود، پیشنهاد کرده حاضر است 13/5 میلیارد دلار غرامت به صورت نقدی به قربانیان بپردازد. همچنین قرار شده است در صورتی که شرکت PG&E بار دیگر سبب آتش‌سوزی و تخریب بیش از 5 هزار واحد و ساختمان شود، دولت مالکیت PG&E را در اختیار بگیرد.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات