صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۵۶

از اخراج آمریکا تا هراس ریاض

1ـ سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست
«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» گفت: «آنها قاسم سلیمانی، نقطه مرکزی محور مقاومت را هدف قرار دادند. حاج قاسم چند هفته قبل پیش من بود. صحبت از آغاز سال جدید میلادی بود و من گفتم خوشحالم آن را با نگاه کردن به روی شما آغاز می‌کنم؛ اما رسانه‌های آمریکایی روی شما تمرکز کرده‌اند،. گفتم آنها برای ترور شما طراحی کرده‌اند و دارند زمینه فراهم می‌کنند. حاج قاسم لبخند زد.» نصرالله ادامه داد: «ایران می‌داند چطور پاسخ دهد، اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند. امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروه‌های مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است. گروه‌های مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد. سر دونالد ترامپ در حد کفش قاسم سلیمانی هم نیست؛ قصاص عادلانه، حذف کل موجودیت آمریکا در منطقه است، پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در منطقه قصاص عادلانه حاج قاسم و ابومهدی است. برچیده شدن پایگاه‌های نظامی و اخراج کشتی‌های جنگی و کل سربازهای آمریکا از منطقه قصاص عادلانه است. ارتش آمریکاست که آنان را کشته است و ارتش آمریکا باید تاوان دهد.»


2ـ پارلمان عراق اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد
پارلمان کشور عراق در جلسه رأی‌گیری عصر روز گذشته طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رأی‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت: «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند.» عادل عبدالمهدی تأکید کرد: «آمریکا بابت هدف قرار دادن مراکز حشدالشعبی در القائم عذرخواهی نکرد.» وی گفت: «ایران با تروریسم مبارزه و از نیروهای امنیتی عراق حمایت کرد. حشدالشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است.» همچنین نمایندگان پارلمان عراق دیروز، لحظاتی قبل از آغاز جلسه رأی‌گیری برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از این کشور، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.


3ـ شهید سلیمانی متعلق به تمامی جهان اسلام است
«شیخ نعیم قاسم» گفت: «دولت آمریکا گمان می‌کرد می‌تواند با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، معادلات را به نفع خود تغییر دهد، اما دچار اشتباه شد.» معاون دبیرکل حزب‌الله، تأکید کرد: «پس از شهادت سردار سلیمانی و همراهانش ما قوی‌تر شدیم و گذشت ایام این موضوع را ثابت می‌کند. ما اکنون به عنوان حزب‌الله مسئولیت‌های بیشتری بر گردن داریم و این مسیر شرافتمندانه را ادامه خواهیم داد.» شیخ نعیم قاسم، سردار شهید سلیمانی را نه فقط متعلق به ایران، بلکه متعلق به تمام جهان اسلام و جبهه مقاومت علیه اشغال‌گری و استکبار دانست و افزود: «آمریکا مطمئن باشد که غرورش را می‌شکنیم، چون ما امت جهاد هستیم، امتی که فداکار و اهل امر به معروف و نهی از منکر است.»


4ـ هراس ریاض از انتقام سخت ایران
یک مقام سعودی، بدون افشای هویت خود، مدعی شد ریاض در پی کاهش بحران به وجود آمده در منطقه پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی است. او به خبرگزاری فرانسه گفت، دولت آمریکا درباره حمله‌ای که موجب شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، با مقامات سعودی مشورت نکرده بود. این مقام سعودی افزود: «در سایه تحولات سریعی که رخ می‌دهد، دولت سعودی بر اهمیت خویشتن‌داری و ممانعت از افزایش تنش که عواقب وخیمی در پی دارد، تأکید می‌کند.» هراس ریاض از انتقام ایران و «عواقب وخیم» ترور شهید قاسم سلیمانی، موجب شده است «خالدبن‌سلمان»، معاون وزیر دفاع عربستان برای گفت‌وگو درباره آرامش در منطقه به واشنگتن و لندن سفر کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات