صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۷۲

اخبار کوتاه دوشنبه 9 دی

«مجید شاکری» اقتصاددان در همایش «بررسی و تحلیل لایحه بودجه 99» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: لایحه بودجه ۹۹ اشکالات اساسی دارد. اعداد و ارقام ذکر شده در بخش درآمدهای دولت از طریق فروش اموال ترسناک است. تازه قرار است این ارقام بدون تشریفات فروخته شود که واضح است فسادآور است. این اقتصاددان اظهار داشت: شما ببینید دولت در فهرست کردن دارایی‌ها و اموالش هم فساد رخ می‌دهد چه برسد که بخواهد این اموال را بدون تشریفات به فروش برساند.
«صادق زیباکلام» درباره انتخابات اسفند ماه گفت: بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که با رأی ندادن به تشکیل مجلسی ضعیف کمک می‌‌‌کنیم. ما هر کاری بکنیم مجلس یازدهم از آنِ اصولگرایان تندرو، اعضای جبهه پایداری و اطرافیان احمدی‌نژاد خواهد بود. در واقع اصلاح‌طلبان حتی در تشکیل چیزی شبیه فراکسیون امید هم موفق نخواهند شد. به همین دلیل مصرانه بر سر تصمیم رأی ندادن می‌مانم و قطعاً رأی نمی‌دهم. با این حال هنوز هم معتقدم با رأی دادن می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم.
«علی اسدی کرم» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره اختصاص بودجه به دستگاه‌های دولتی براساس عملکرد تصریح کرد: مجلس تاکنون به بحث بودجه شرکت‌های دولتی ورود پیدا نکرده است. به نظر من مجلس باید امسال به بودجه شرکت‌های دولتی ورود کرده و سود و زیان‌شان را مشخص کند. وی افزود: با جلوگیری از پرداخت پاداش و کارانه‌های قابل توجه به برخی از مدیران این شرکت‌ها صرفه‌جویی زیادی صورت خواهد گرفت.
«عادل آذر» رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بخش عمده‌ای (بیش از نیمی) از شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و به لحاظ مدیریتی و بهره‌وری مشکل دارند، گفت: سال 1399 قرار است 106 شرکت زیان‌ده باشد، اما پیش‌بینی ما بالای 200 شرکت زیا‌ن‌ده خواهد بود.
تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله گاز «نورد استریم ۲» خشم گسترده‌ای را در سراسر آلمان برانگیخت و حالا حتی منتقدان این پروژه نیز به دنبال وضع تعرفه آب‌وهوایی بر مولکول‌های آزادی آمریکا (نامی که آمریکا بر صادرات ال‌ان‌جی خود به اروپا گذاشته است) هستند.
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از مردم درخواست کرد با پیوستن به پویش «بدون قیمت نخریم»، ضمن برخورد با تخلف برخی واحدهای صنفی، یاریگر واحدهای صنفی صحیح‌العمل باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات