صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۸۰

از ناکامی اسرائیل تا سیاست دروغ

1ـ نارضایتی از اصلاح‌طلبان به معنای افزایش رأی اصولگرایان نیست
«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «اصولگرایان با یک نگاه خوش‌بینانه خود را در مسیر پیروزی می‌بینند، در صورتی که این نگاه غیرواقعی است. آنها با چنین باوری تدارک یک جنگ روانی علیه اصلاح‌طلبان را دیده‌اند و سعی می‌کنند با این حربه مردم را بیش از پیش از انتخابات دلسرد کنند. مردم به وعده‌های آقای روحانی دست نیافتند و به این دلیل نسبت به عرصه سیاسی دلزده شده‌اند. مردم با یک رأی قاطع آقای روحانی را انتخاب کردند، اما هرچه زمان پیش رفت دولت بی‌عمل‌تر شد. فراکسیون امید مجلس هم زیر سؤال است که چرا نتوانست آن‌طور که باید خواسته‌های رأی‌دهندگان را محقق کند. به چنین دلایلی گرایش مردم به صندوق رأی کم شده است و این موضوع هم به اصولگرایان و هم به اصلاح‌طلبان بازمی‌گردد؛ یعنی اصولگرایان نمی‌توانند تصور کنند چون مردم از روند دولت رضایت ندارند، پس به آنها رأی می‌دهند.»


2ـ رژیم صهیونیستی در ممانعت از نفوذ ایران در سوریه ناکام بوده است
«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که پایگاه خبری کانال ۱۲ این رژیم منتشر کرد، گفت: «یک بار دیگر که نمی‌دانم چندمین بار است، بازمی‌گردم و می‌گویم اسرائیل در جنگ سوریه با شکستی راهبردی مواجه شد.» وی در بخش دیگری از سخنانش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به آنچه را که اهداف ایران در سوریه خواند، بی‌فایده برشمرد و گفت: «این حملات مانع استقرار نظامی ایران در سوریه نشده است.» این تحلیلگر صهیونیست گفت، «اسرائیل باید هشدار «علی‌اکبر ولایتی» مشاور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران را جدی بگیرد که می‌گوید اسرائیل از رفتار خود پشیمان خواهد شد.» او تأکید کرد: «اسرائیل در ممانعت با ادامه نفوذ ایران در داخل سوریه و ممانعت از ورود موشک‌ها، پهپادها و تأسیسات اطلاعات و افراد مسلح به داخل سوریه ناکام بوده است.»


3ـ سیاست رویترز پیش‌داوری و دروغ علیه ایران و جریان مقاومت است
«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن درباره خبرسازی دروغین «رویترز» در صفحه توئیترش نوشت: «برخی رسانه‌ها براساس سیاستی قدیمی برای باورپذیر کردن یک دروغ، آن را خیلی بزرگ می‌سازند. خبر رویترز که کشته‌شدگان حوادث اخیر را ۱۵۰۰ نفر اعلام و دستور صدور خشونت‌ها را به رهبری نظام مستند کرد، از همین نمونه است. این در حالی است که تدبیر رهبری همواره مدارا با تظاهرکنندگان بوده است.» وی در توئیتی دیگر عنوان کرد: «خبرگزاری رویترز که بخشی از کمپانی تامسون رویترز بوده و چندین سال پیش از سوی کمپانی اصل انگلیسی خود به یک شخصیت کانادایی صهیونیست فروخته و تحت حاکمیت کانادا درآمد، متأسفانه طی سال‌های اخیر سیاستی بر اساس پیش‌داوری و دروغ را علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به اجرا در آورده است.»


4ـ تصویب لوایح دوگانه ظرفیت آمریکا را برای فشار به ایران افزایش می‌دهد
«ابوالفضل ظهر‌وند» کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تلاش دولت و جریان حامی آن برای به تصویب رساندن FATF، اظهار داشت: «بخش عمده‌ای از FATF اجرا شده و از ۴۱ بند، ۳۱ بند آن در حال انجام است و اصل ماجرا لوایح چهارگانه‌ای است که از آن چهار لایحه بیشتر روی دو لایحه پالرمو و CFT تأکید دارند.» وی گفت: «مسئولان دولتی هم قبول می‌کنند که اگر ما این لوایح را بپذیریم، هیچ تضمینی وجود ندارد و سؤال این است که اگر تضمین ندارید، چرا این کار را می‌کنید؟ آنها در جواب می‌گویند «چه می‌توانیم بکنیم» و این یعنی انفعال!» ظهروند با بیان اینکه اگر قرار بود سفره مردم با چیزهایی مانند FATF آباد شود، من هم می‌گفتم که باید به آن بپیوندیم، گفت: «تصویب لوایح دوگانه ظرفیت آمریکا را برای برخورد با ایران افزایش می‌دهد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات