اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۲۳
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

خودروهای موجود به مکمل‌های بنزینی نیاز ندارند

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هیچ‌کدام از خودروهای موجود به مکمل‌های بنزینی نیاز ندارند و لازم نیست که افراد از این مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین استفاده کنند.
فاطمه کاهی با بیان این‌که تاکید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی این است که سوخت توزیعی نیازی به مکمل ندارد، تصریح کرد: این موضوع مربوط به تمام خودرو‌ها حتی خودرو‌های خارجی می‌شود و عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین در جایگاه‌های سوخت مورد تأیید این شرکت نیست.
وی توضیح داد: حتی استفاده از مکمل‌هایی که استاندارد کافی نیز دارند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه بنزین عرضه شده در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت کشور مطابق با استاندارد‌های شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و توزیع می‌شود.
بر اساس این گزارش، به‌تازگی نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاعیه در این باره منتشر و اعلام کرد که عرضه مواد افزودنی و مکمل‌های بنزین مورد تأیید شرکت ملی پخش نیست.
با کم شدن بنزین سوپر در جایگاه‌ها بازار مکمل‌های بنزین داغ شده تا جایی که حتی برخی از جایگاه‌دار‌ها مالکان خودرو را مجبور به استفاده از مکمل‌های بنزینی می‌کنند و این در حالی است که چندین سال است که استفاده از این مکمل‌ها توصیه نمی‌شود.
عدم عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت در اواخر تابستان بود که تنور فروش مکمل‌های بنزین و اکتان‌افزا‌ها را داغ کرد. جایگاه‌داران در پاسخ به درخواست متقاضیان برای بنزین سوپر سعی می‌کردند آن‌ها را به استفاده از مکمل و اکتان‌افزا متقاعد کنند و اصرار داشتند که مکمل‌ها جایگزین مناسب بنزین سوپر هستند. در آن روز‌ها اگر برای سوخت‌گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کردید، حتما با سؤال «مکمل بریزیم؟» از سوی جایگاه‌دار مواجه می‌شدید.
این ماجرا آنقدر شاخ و برگ گرفت که در همان زمان عرضه و فروش مکمل‌ها در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی اعلام شد. هم‌چنین این موضوع مطرح شد که مکمل‌هایی که بعضا با عناوینی خاص و به نام شرکت‌های آمریکایی و آلمانی عرضه می‌شوند، محصولاتی‌اند که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند.
در آن روز‌ها هرچند عرضه مکمل بنزین توسط جایگاه‌های سوخت غیرقانونی بود، اما حداقل جایگاه‌داران برای مشتری حق انتخاب قائل می‌شدند و از آن‌ها درباره این‌که به استفاده از مکمل تمایل دارند یا خیر سؤال می‌شد. سؤالی که اخیرا و با وجود این‌که عرضه بنزین سوپر به روال سابق بازگشته است، از این فرایند حذف شده به طوری که چندی قبل برخی از مخاطبان خبر دادند بدون این‌که از آن‌ها سؤالی شود، جایگاه‌دار، به باز کردن پلمپ مکمل اقدام کرده و آن را در باک خودروی مشتری خالی می‌کند و در ازای آن تقریبا هزینه‌ای برابر با هزینه بنزین، برای مثال ۳۰ هزار یا حتی ۶۰ هزار تومان، از مشتری دریافت می‌کنند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات