صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۵۴

گزارش روز/ این تازه آغاز ماجراست

کاظمین، بغداد، کربلای معلی، نجف اشرف، اهواز، مشهد مقدس و امروز تهران... مردم قم و دیار کریمان نیز بی‌صبرانه چشم انتظار استقبال از سردار مقاومت هستند[...]

یادداشت: کاظمین، بغداد، کربلای معلی، نجف اشرف، اهواز، مشهد مقدس و امروز تهران... مردم قم و دیار کریمان نیز بی‌صبرانه چشم انتظار استقبال از سردار مقاومت هستند. اعداد معنای خود را از دست داده‌اند و واژه‌ها در برابر وصف استقبال و بدرقه ملت‌های مقاومت از سید شهیدان مقاومت عاجزند. ملت مقاومت به پا خاسته‌ است. سحرگاه جمعه را با همه تلخی‌اش می‌توان «فزت ورب الکعبه» حاج قاسم سلیمانی و طلوع صبح صادق پیروزی گفتمان مقاومت دانست، پیروزی‌ای که ان‌شاءالله به تحقق آرمان فلسطین خواهد رسید. نشانه‌های اکسیر جاودانه خون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو‌مهدی المهندس در حال ظهور است. دونالد ترامپ با توئیت‌بازی و پس و پیش کردن کلمات ژست یک قمارباز پیروز را به خود گرفته است؛ اما واقعیت ماجرا کاملاً متفاوت است و او شکستی سخت را متحمل شده است. صدای لرزان او هنگام قبول مسئولیت اقدام تروریستی فرودگاه بغداد و دستور سنتکام به تمام شناورهای آمریکایی برای رعایت فاصله حداقل هزار کیلومتری از منطقه، به خوبی نشان‌دهنده این واقعیت است که تا چه حد در پس این تهدید‌ها، ضعف و استیصال وجود دارد.
در این راستا بزرگ‌ترین گام برداشته‌شده در منطقه را می‌توان مصوبه روز گذشته مجلس عراق دانست. عصر دیروز مجلس عراق به درخواست عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور نشست اضطراری برای بررسی موضوع نقض حاکمیت ملی عراق توسط دولت ایالات متحده آمریکا تشکیل داد و رأی بالای نمایندگان عراق به لغو پیمان مشترک امنیتی بغداد و واشنگتن منجر شد تا اخراج کامل آمریکایی‌ها از منطقه که سید مقاومت در سخنان روز گذشته وعده آن را داد، با قدرت آغاز شود. تنها دقایقی پس از این مصوبه، مقتدی‌صدر خواهان تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد شد و این تازه آغاز ماجراست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات