تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۰۲۳۶
سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

بررسی تحولات مربوط به فلسطین به ویژه شکست‌های رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته و همچنین تحرکات آمریکا در عراق مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته شاهد عملیات منحصر به فرد نیروهای فلسطینی در جبالیا بودند. برای نخستین بار طی هشت ماه گذشته تعداد دیگری از این نظامیان به دست نیروهای فلسطینی به اسارت گرفته شدند.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه سوری الوطن در مطلبی با تیتر «موشک های رفح و اسرای جدید، نتانیاهو سخت‌ترین هفته را پشت سر می گذارد» نوشت: با انتشار هر خبری طی روزهای گذشته، لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی افتاد. اگر این رژیم بتواند از این مرحله مهم عبور کند قطعاً مانند قبل از طوفان الاقصی نخواهد بود. درخواست دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ وی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط سه کشور اروپایی، سومین شکایت سازمان خبرنگاران بدون مرز علیه رژیم صهیونیستی، عملیات منحصر به فرد نیروهای فلسطینی در اردوگاه جبالیا و اسارت تعداد دیگری از نظامیان صهیونیست و شوک موشک‌هایی که از رفح به سمت تل آویو شلیک شدند همه و همه سخت‌ترین هفته را برای نتانیاهو رقم زدند.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه المراقب العراقی در گزارشی در خصوص آمریکا نوشت: تصمیم جو بایدن مبنی بر تمدید حالت فوق العاده در قبال عراق به مدت یک سال دیگر موجی از واکنش‌های منفی را در میان شهروندان این کشور به راه انداخت. اکثر تحلیلگران معتقدند که این حرکت آمریکا با هدف بهانه جویی برای باقی ماندن در عراق اتخاذ شده است. این در حالی است که مقاومت اسلامی عراق بارها اعلام کرده آمریکایی‌ها جز با زور این کشور را ترک نخواهند کرد. آمریکایی‌ها به هر وسیله‌ای تلاش می‌کنند حضور خود را در عراق تمدید کنند چرا که این حضور را عامل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه می‌دانند.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه رأی الیوم در خصوص شهادت آیت الله رئیسی نوشت: آیت الله رئیسی به حق رئیس جمهور محور مقاومت بود. وزیر خارجه فقید ایران نیز در مسیر حمایت از محور مقاومت گام‌های بلندی برداشت. تشییع باشکوه پیکرهای آنها نشان از تأثیرگذاری قدرتمندشان در یک نبرد سرنوشت ساز برای آزادسازی فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست دارد. دوران ریاست و فعالیت آنها یکی از مهم‌ترین دوران تحقق دستاوردهای داخلی و خارجی در ایران به شمار می‌رود. حمایت از محور مقاومت و آرمان فلسطین مسأله مرکزی و مهم این دو بزرگوار بود و عملیات وعده صادق بهترین نمونه برای تجلی این دیدگاه به شمار می‌رود.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه القدس العربی در خصوص فلسطین نوشت: رسانه‌های غربی به صورت گسترده به اقدام اسپانیا، نروژ و ایرلند در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین پرداختند. حکم دادگاه لاهه در خصوص لزوم توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح و درخواست دادستانی دادگاه کیفری بین المللی برای بازداشت مقامات صهیونیست توجه رسانه‌های غربی را به خود جلب کرده است. حتی رسانه‌های حامی تل آویو، هفته گذشته را هفته شکست‌های پی در پی برای نتانیاهو توصیف کرده‌اند. رسانه‌هایی که تا پیش از این از حق تل آویو در دفاع از خود دَم می‌زدند اینک از یک جنگ بی حاصل و باتلاق عمیق پیش روی اسرائیل و آمریکا سخن می‌گویند.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص رفح نوشت: قاهره با پیشنهادات قبلی آمریکا مبنی بر حضور یک شرکت آمریکایی یا مسئولان صهیونیست در اداره گذرگاه رفح مخالفت کرده است. وقایع روز گذشته در اطراف این گذرگاه و کشته شدن یکی از سربازان مصری به دست نظامیان صهیونیست بیانگر وجود شکاف بزرگ در هماهنگی‌های امنیتی میان دو طرف از زمان ورود اشغالگران به محور صلاح الدین است. بعد از این واقعه نشست مصری، آمریکایی، صهیونیستی برگزار و تل آویو در این نشست خواهان افزایش تجهیزات نظامی اش در منطقه مرزی با مصر شد.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: هیچ دولتی در جهان برتر از قانون نبوده و احترام به احکام دادگاه لاهه از سوی تمام کشورها لازم و ضروری است. این در حالی است که تل آویو به حکم دادگاه لاهه مبنی بر توقف حمله به رفح بی توجهی می‌کند. با این وجود، این حکم سومین اقدام طی سال جاری علیه رژیم صهیونیستی به شمار رفته و دارای وزن بین المللی سنگین مبتنی بر اصول قانونی راسخ است. صدور چنین حکم‌هایی باعث اعمال فشارهای بیشتر به تل آویو خواهد شد به طوری که این اقدام دادگاه لاهه خشم مقامات صهیونیست را برانگیخته است.

بهانه جدید آمریکا برای باقی ماندن در عراق

روزنامه یمنی المسیره در مطلبی نوشت: نیروهای یمنی طی روزهای گذشته مرحله چهارم از نبرد خود را علیه رژیم صهیونیستی این بار در دریای مدیترانه آغاز کردند. این عملیات باعث شد نگاه جهانیان با شگفتی و حیرت به سمت یمن دوخته شود. هدف از عملیات نیروهای یمنی محاصره اقتصادی دشمن صهیونیستی و در نهایت توقف حملات وحشیانه علیه نوار غزه است. یمن در این مرحله از نبرد نظامی خود برگ‌های برنده و راهبردهای زیادی برای اعمال فشار بر تل آویو دارد.

نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات