صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۰۶

از عملیات مقتدرانه سپاه تا افزایش قیمت نفت

1ـ وعده‌های توخالی باید به خروج ایران از برجام منجر شود
«وحید شقاقی‌شهری» کارشناس اقتصادی حامی دولت در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «در حدود 20 ماه اخیر اروپایی‌ها عملاً وقت‌کشی کردند و حتی نتوانستند بر وعده خود مبنی بر اجرای اینستکس صحه بگذارند. قرار بود اینستکس کانال واسطی میان ایران و اروپا باشد تا دارو، مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی از طریق آن وارد ایران شود. همچنین مابه‌ازای آن اروپایی‌ها باید مکانیسم فروش نفت ایران را می‌پذیرفتند. زمانی که تحریم‌ها در حداکثر خود قرار دارد، طبیعی است که ایران هم اقدام متقابل انجام دهد. اروپایی‌ها هم که صرفاً چند وقت یک بار با یک توئیت و بیانیه وعده‌های توخالی خود را به گوش ایرانیان می‌رساندند. بنابراین انتهای این وعده‌های توخالی باید به خروج ایران از برجام منجر شود.» وی درباره پیامدهای خروج از برجام نیز تأکید کرد: «تحریم‌های آمریکا در چند وقت اخیر به سقف خود رسیده و تحریمی بیش از این وجود ندارد که آمریکا بتواند علیه ایران به اجرا بگذارد.»


2ـ دونالد ترامپ همان ابوبکر بغدادی است
روزنامه «اعتماد» در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «خیلی‌ها تعجب کردند که چرا ترامپ بر بمباران مراکز فرهنگی ایران تأکید کرده است؟ عملی که حتی هیتلر هم انجام نمی‌داد؛ زیرا مخالف تمام قوانین بین‌المللی است. فقط داعش و طالبان با افتخار چنین می‌کردند.» عبدی در ادامه نوشت: «موضع اروپایی‌ها بسیار بدتر از اقدام ترامپ است. چون ترامپ همین است که هست. ادعایی بیش از این هم ندارد؛ ولی اروپایی‌ها که ادعای بیشتری دارند، چرا تا این حد منفعل و حتی دنباله‌روی افرادی چون ترامپ و پمپئو هستند؟ در قضیه برجام و تحریم گفتند که شرکت‌های اروپایی از دولت‌های‌شان تبعیت نمی‌کنند، پس در جریان اخیر چرا دولت‌های اروپایی از آمریکا دنباله‌روی می‌کنند؟» اظهارنظر گستاخانه ترامپ مبنی بر بمباران مراکز فرهنگی ایران، فارغ از اینکه صرفاً یک بلوف و ادعای مضحک است، بیش از پیش چهره جنایتکار و غارتگر آمریکا را در مقابل دیدگان افکار عمومی نمایش داد.


3ـ هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخ کوبنده‌تری دارد
«سردار سرلشکر محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه، به سردمداران کج‌فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد: عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی است و از این پس هرگونه شرارت جدید آمریکا با پاسخی قوی‌تر، کوبنده‌تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد. سرلشکر باقری تأکید کرد: اکنون وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره وسیعی از جغرافیای جهان، روش اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریع‌تر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج کنند.


4ـ افزایش قیمت جهانی نفت در پی عملیات تلافی‌جویانه ایران
به دنبال حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و افزایش احتمال اختلال در عرضه نفت، قیمت نفت به بالاترین رقم در طی ماه‌های گذشته رسید. بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در دقایق ابتدایی پس از حمله برق‌آسای ایران با افزایش بیش از 3 دلاری به 71 دلار و 75 سنت رسید که بالاترین رقم از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود؛ اما بعدا با اندکی تعدیل و 97 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 69 دلار و 24 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم که اوایل امروز تا رقم 65 دلار و 85 سنت بالا رفته بود، با اندکی تعدیل و رشد 82 سنتی به 63 دلار و 52 سنت رسید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات