صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۲۶۶۹

شیخ نعیم قاسم:حزب‌الله به شکل موثر در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی حضور دارد

معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت لبنان بخشی از مبارزه با دشمن اشغالگر بوده و به شکل موثر در میدان حضور دارد تاکید کرد ما هرگز فلسطین را تنها نمی‌گذاریم و هیچ فرقی بین آزادی فلسطین و لبنان و کل منطقه وجود ندارد.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره جنگ کنونی در فلسطین و جنایات شنیعی که اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه مرتکب می‌شوند اعلام کرد، به جهان استکبار می‌گوییم که جنگ را متوقف کنید تا گسترش نیابد و درباره درخواست شما مبنی بر عدم ورود حزب‌الله به نبرد علیه دشمن صهیونیستی با هدف تنها ماندن فلسطین، بدانید که این درخواست هرگز محقق نخواهد شد.

شیخ نعیم قاسم:حزب‌الله به شکل موثر در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی حضور دارد

جنگ غزه سقوط اخلاقی غرب و آمریکا را فاش کرد

شیخ نعیم قاسم در نشست همبستگی با مردم غزه در حومه جنوبی بیروت اظهار داشت، آمریکا شریک کامل تجاوزات علیه مردم فلسطین بوده و درواقع این آمریکاست که تجاوزات را رهبری می‌کند و مانع برقراری آتش‌بس می‌شود. آمریکا و غرب در سطح اخلاقی و فرهنگی و تربیتی کاملا سقوط کرده‌اند و دروغ بودن شعارهای آنها درباره دموکراسی و حقوق بشر و حمایت از کودکان و زنان و ... نیز فاش شده است. غرب و واشنگتن همچون هیولاهای وحشی هستند که پشت شعارهای فریبنده خودشان را پنهان کرده‌اند و بعد از افشای این فریبکاری‌ها، اعتبار ساختگی خود را از دست دادند.

شاهد وحدت واقعی مسلمانان برای حمایت از فلسطین هستیم

وی افزود، ما امروز شاهد وحدت حقیقی مسلمانان در میدان صرف نظر از مولفه‌ها و مذاهب آنها هستیم و این وحدت به برکت اتحاد و وحدت قطب‌نمای مسلمانان به سمت فلسطین است. ما به همه شهدای راه قدس که راه عزت و آزادی و پیروزی را انتخاب کردند درود می‌فرستیم. ملت فلسطین در شجاعت و مقاومت و پایداری، اسطوره هستند و ملتی شکست‌ناپذیرند. طوفان الاقصی آغاز سقوط رژیم صهیونیستی بود و گذشت زمان نشان خواهد داد که این طوفان چگونه عمیقا ناامیدی و ترس و گسست درونی را در موجودیت اسرائیل حک کرده است.

معاون دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد، جنایات رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان و وحشی‌گری آن ضد کودکان و زنان و بمباران بیمارستان‌ها و ... هیچ یک اراده مردم فلسطین را تضعیف نمی‌کند و بلکه موجب افزایش و تقویت تعهد آنها به زمین و وطنشان می‌شود. ما در برابر نسلی از فلسطین هستیم که به شکل فزاینده‌ی به آرمان خود پایبند هستند. هیچ یک از این جنایات رژیم اشغالگر موجب ترس و عقب‌نشینی ملت فلسطین نمی‌شود، بلکه عزم و اراده آنها را برای تقابل با دشمن بیشتر می‌کند. زمانی که یک خانه در غزه ویران می‌شود، چندین خانه در قلب‌های مردم غزه و همه کسانی که به فلسطین و قدس ایمان دارند، ساخته می‌شود.

هیچ فرقی بین آزادی فلسطین و لبنان و کل منطقه وجود ندارد

شیخ نعیم قاسم در ادامه با اشاره به اینکه مقاومت لبنان در قلب نبرد با دشمن صهیونیستی قرار دارد تاکید کرد، حزب‌الله بخشی از مبارزه در راه فلسطین بوده و فلسطین راه آزادی و عزت منطقه و آزادی لبنان و استقلال آن است. ما هرگز آزادی فلسطین و لبنان و منطقه را جدا از هم نمی‌دانیم و فرقی میان آنها قائل نیستیم؛ چرا که رژیم صهیونیستی، فلسطین را به عنوان پایه و اساس پروژه خود اشغال کرده اما در حال اشغال کل منطقه در سطوح مختلف فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و ... است. بنابراین ما همواره در میدان به شکل موثر حضور داریم و با نقشه‌های اسرائیل مقابله می‌کنیم.

این مقام حزب‌الله گفت، آیا آنها (صهیونیست‌ها و حامیانشان) حق دارند با شرارت و تجاوزات و کشتار غیرنظامیان و غصب زمین‌ها گرد هم آیند، اما مظلومان و اهالی مقاومت حق ندارند با هم متحد شوند؟ اشغالگران و متحدانشان به دنبال تفرقه انداختن و جدا کردن کشورها و گروه‌های ما از یکدیگر هستند. اما ما به آنها نه می‌گوییم و همچنان با یکدیگر متحد خواهیم ماند و برای مقاومت تلاش می‌کنیم. ما در راهی که به آن ایمان داریم، هراندازه که لازم باشد فداکاری خواهیم کرد و توجهی به تهدیدات هیچ‌کس نداریم.

شیخ نعیم قاسم در پایان تاکید کرد، ما با فلسطینی‌ها یک حق و هدف واحد داریم و قدس باید آزاد گردد و همه ما در راه قدس هستیم و به خواست خدا در آزادی آن سهیم خواهیم بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات