صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۸۹

از تنش‌زایی اروپا تا اقدام تروریستی آمریکا

1ـ حمایت یک مقام دولت اوباما از اقدام تروریستی دونالد ترامپ

یکی از مقامات ارشد دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور برای ترور سردار «قاسم سلیمانی» تمجید کرد. به نوشته پایگاه «واشنگتن اگزمینر»، «جیمز جونز» مشاور امنیت ملی در دولت نخست اوباما در نشستی در ابوظبی گفت: «آنچه این دولت در ارتباط با سلیمانی انجام داد، کاملاً درست بود.» وی افزود: «این گامی قدرتمند بود. خواهیم دید که به کجا می‌رسد. آن منطقه، منطقه‌ای پیچیده است؛ اما فکر می‌کنم تاریخ به ما نشان خواهد داد که این اقدام درستی بوده است.» این ژنرال سابق ارتش آمریکا ترور سردار سلیمانی را «عامل تغییر صحنه بازی» توصیف کرد و با استقبال از تجمعات محدود و پراکنده در ایران مدعی شد، این تحولات می‌تواند به تغییر نظام سیاسی در ایران کمک کند.

2ـ ترامپ فقط به منافع خود می‌اندیشد!

«استیو بنن» مشاور پیشین دونالد ترامپ در یادداشتی از ارتباط استیضاح ترامپ با ترور شهید سلیمانی نوشت و تأکید کرد، اگر بخواهم صحیح‌تر یا صریح‌تر بگوییم، توضیحات رسمی کاخ سفید برای ترور ژنرال سلیمانی را دیگر نمی‌توان جدی گرفت و باور کرد؛ اما نکته قابل بررسی این است که چرا رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۳ ژانویه، خود را در خطر جنگ انداخت؟ آیا ترامپ با این تصمیم، منافع سیاسی خود را بالاتر از منافع امنیت ملی قرار داد؟ هفته گذشته، «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد: رئیس‌جمهور به همکارانش گفته برای مقابله با ژنرال سلیمانی از سوی سناتور‌های جمهوریخواه تحت فشار قرار گرفته است، افرادی که ترامپ به آنان به عنوان حامیانی مهم در محاکمه آتی استیضاح سنا نگاه می‌کند.

3ـ اروپا از ایجاد تنش خودداری کند

وزارت خارجه روسیه به اقدام سه کشور اروپایی در فعال کردن مکانیسم موسوم به «سازوکار حل اختلاف» در توافق هسته‌ای برجام واکنش نشان داد. به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای خواسته است تنش‌ها را تشدید نکنند و تصمیم خود برای فعال کردن این سازوکار را کنار بگذارند. در این بیانیه آمده است: «ما قویاً از تروئیکای اروپا می‌خواهیم تنش‌ها را تشدید نکنند و هر اقدامی را که باعث ایجاد تردید در آینده توافق هسته‌ای می‌شود، کنار بگذارند.» وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه خاطرنشان کرده است: «برجام علی‌رغم تمام چالش‌هایی که با آن مواجه شده، کارآمدی خودش را از دست نداده است.»

4ـ ما هم جان و هم آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم

«سردار امیرعلی حاجی‌زاده» در مراسم گرامیداشت یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش که در حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ما هم جان و هم آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همه نیرو‌های مسلح پای حفظ امنیت کشور، مردم، نظام و ولایت ایستاده‌اند. سردار حاجی‌زاده با اشاره به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها گفت: دیدید که مهم‌ترین پایگاه آمریکا مورد ضربات موشکی قرار گرفت و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند. ملت ما با اطمینان بدانند که ما امروز دیگر یک ابرقدرت هستیم.

5ـ افزایش وام ازدواج به 100 میلیون تومان

«عباس پاپی‌زاده» عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش تورم و بالا رفتن هزینه‌های ازدواج، با بررسی مجلس مشخص شد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ظرف یک سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است؛ بنابراین، از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها ۲۰ میلیون مازاد را تأمین می‌کنیم؛ پس برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته انجام می‌شود. وی بیان داشت: زوجین با توجه به افزایش هزینه‌های ازدواج در سال آینده در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات