صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۲۷

حرف روز/ دست قدرت خدا در یوم‌الله

جمعه ۲۷ دی ماه امام جمعه تهران پس از سال‌ها در حالی خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کردند که ایران اسلامی در هفته‌های اخیر یکی از پیچیده‌ترین ایام خود را پشت سر گذاشت[...]

یادداشت: جمعه ۲۷ دی ماه امام جمعه تهران پس از سال‌ها در حالی خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کردند که ایران اسلامی در هفته‌های اخیر یکی از پیچیده‌ترین ایام خود را پشت سر گذاشت. شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هرچند شوک ناگهانی و غم عظیمی برای ملت ایران به حساب می‌آید؛ اما تشییع میلیونی این فرمانده دلاور در چندین استان نشان داد برخلاف تصور دشمن، وحدت کلمه‌ای شکل گرفت که به فرموده رهبر معظم انقلاب به سوخت حقیقی موشک‌های سپاه برای نابودی پایگاهی تبدیل شد که در منطقه، به پایتخت نظامی آمریکا معروف بود؛ دستاوردی که به اعتراف تحلیلگران، تاریخ منطقه را بازنویسی می‌کند.
یکی از حوادثی که بر پیچیدگی تحولات دو هفته اخیر افزود، سقوط هواپیمای اوکراینی بود که متأسفانه سبب شهادت جمعی از هموطنان‌مان شد و کام ملت را تلخ کرد و البته حواشی بسیاری در پی داشت تا بهانه‌ای برای دشمنان باشد؛ به همین منظور دستگاه تبلیغاتی دشمن با همه ابزارهای خود به‌کار افتاد تا با هجمه‌های روانی، سپاه را هدف قرار داده و افکار عمومی را از دستاورد بزرگ شکستن هیمنه آمریکا غافل کند.
در این میان، برخی داخلی‌ها هم خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده و در آتش این توطئه دمیدند؛ اما سخنان رهبر حکیم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه باطل‌السحر این توطئه بود؛ چرا که معظم‌له روز تشییع میلیونی و باشکوه حاج‌قاسم سلیمانی را که سبب تحکیم وحدت ملی و افزایش‌دهنده سرمایه اجتماعی نظام است و همچنین روز حمله موشکی به پایگاه آمریکایی را «یوم‌الله» نامیدند.
رهبر معظم انقلاب فرمودند: «یوم الله یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می کند.» تشییع میلیونی پیکر شهدای مقاومت سبب ایجاد فصل جدیدی از وحدت ملی شد که دال مرکزی آن مقاومت است و حمله به پایگاه عین‌الاسد نیز نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران و ورود به سطح قدرت ضربت متقابل است. همه این برکات از جنس همان فتح‌الفتوح آزادی خرمشهر است که ملت ایران تجربه کرده و دست خدا را همان‌طور در این ایام‌الله مشاهده کرده است.
تأکید ویژه امام خامنه‌ای بر اینکه ملت ایران باید قوی شود، در واقع بار دیگر راه را نشان داد و این واقعیت را نمایاند که جایگاه ملت ایران رفیع‌تر از گذشته است و این ابهت و اقتدار که نعمت خداوند است، باید بستر فتح خرمشهرهای پیش‌ رو شود... .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات