فرهنگی >>  سبک زندگی اسلامی >> یادداشت فرهنگی
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۹۹

خانواده محل تربیت نسل مومن و انقلابی

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اسلام به تحکیم خانواده توجه ویژه ای دارد، گفت: خانواده محل تربیت نسل مومن و انقلابی است. در توصیه هفتم گام دوم انقلاب به سبک زندگی اشاره شده است، در گام دوم بحث بر تمدن و تمدن سازی است، خطاب بیانه گام دوم انقلاب نیز به جوانان است.

خانواده محل تربیت نسل مومن و انقلابی

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه همایش خانوادگی استان البرز (خانواده تمدن ساز در گام دوم انقلاب) که در سالن ورزشی انقلاب کرج برگزار شد، اظهار کرد: از همه آنهایی که در برگزاری این همایش تلاش کرده و از هفته های قبل برنامه ریزی کرده اند قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجریان این همایش نیز از میان خانواده ها انتخاب شده اند، گفت: خانواده از نظر اسلام بسیار با اهمیت است، خانواده اولین اجتماع و جامعه کوچک استکه از بهم پیوستگی آن اجتماع بزرگتر و جامعه اجتماعی شکل می گیرد.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: اگر خانواده، این جامعه کوچک نظام درست و سالمی داشته باشد جامعه بزرگتر نیز سالم خواهد بود، باید توجه داشته باشیم که از جمع شدن رودهای گل آلود هرگز نهری شفاف و پرآب ایجاد نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه اسلام به تحکیم خانواده توجه ویژه ای دارد، گفت: خانواده محل تربیت نسل مومن و انقلابی است، اصول مهم برای تحکیم خانواده یکی محبت و مودت و دوم کریمانه از اشتباهات گذشتن است.

گام دوم به تمدن وتمدن سازی اشاره دارد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه ملات استحکام خانواده محبت است و در کنار آن باید گذشت داشت، گفت: در قرآن به مردان به عنوان مدیران خانواده و به زنان به عنوان لنگر خانواده تذکراتی داده شده است. به فرزندان نیز تذکراتی داده شده و در خصوص ارتباطات افراد خانواده با یکدیگر نیز نکات قابل توجهی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرد قدرت دفاع از کیان خانواده را دارد، گفت: اسلام مرد را غیرت ورز و زن را امانت دار می داند، اینها باید در خانواده پررنگ باشد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه نسبت به تربیت فرزندان خود باید دقت داشته باشیم، گفت: رابطه میان پدر و مادر در خانواده با فرزندان باید رابطه عاطفی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه احترام قائل شدن برای فرزندان از سوی والدین مهم است، افزود: خداوند بهترین بندگان خود را کسانی می داند که با خانواده خود مهربان هستند.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: روابط سالم‌ میان ‌اعضا خانواده موجب تحکیم خانواده و سالم و صالح شدن فرزندان است، این موارد موجب سالم شدن جامعه است.

وی اشاره کرد: در توصیه هفتم گام دوم انقلاب به سبک زندگی اشاره شده است، در گام دوم بحث بر تمدن و تمدن سازی است، خطاب بیانه گام دوم انقلاب نیز به جوانان است.

تفرقه و دورویی به ضرر نظام است

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: جوان مومن انقلابی و صالح در خانواده صالح تربیت می شود، نباید غفلت کنیم زیرا دشمن با تمام توان سبک غربی را القا می کند و با تمام ترفندها می خواهد روش زندگی ما را نشان بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه دشمن هویت فرهنگی، اخلاقی و دینی ما را نشانه گرفته است، گفت: باید با تمام قوا ایستادگی کنیم، مسئولیت پذیر بودن در برابر تربیت نسل از اهمیت ویژه ای برخوردار است باید با زیرکی مراکز تربیت نسل را سالم نگه داریم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: باید به سالمندان در جامعه نیز توجه شود، حرمت آنها نگه داشته شود، جامعه باید محل مشورت، مراجعه و احترام باشد.

وی در پایان گفت: تفرقه، دورویی و جدایی به ضرر نظام است به ویژه در استان البرز که قومیت های مختلف وجود دارد، باید بیشتر به سمت الفت در جامعه حرکت شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات