صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۹۶

گزارش روز/ دوقطبی‌سازی مقاومت و معیشت!

یکی از مطبوعات کشور طی یادداشتی بیان کرده است: «راهبرد مقاومت حرکت رو به جلو در عرصه اقتصادی را با وقفه جدی مواجه خواهد کرد[...]

یادداشت: یکی از مطبوعات کشور طی یادداشتی بیان کرده است: «راهبرد مقاومت حرکت رو به جلو در عرصه اقتصادی را با وقفه جدی مواجه خواهد کرد.» در ادامه این یادداشت آمده است: «اگر‌چه راهبرد اصلی کشور در حوزه سیاست خارجی در مقابل فشار‌های ایالات متحده آمریکا «مقاومت فعال» است، اما فارغ از برخی عایدات امنیتی به‌ نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید نتوانسته منافع اقتصادی کشور را تأمین کند.» این یادداشت برای بهبود وضعیت معیشت مردم چنین می‌نویسد: «کاهش تنش‌ها و گسترش همکاری‌ها با کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و علی‌الخصوص عربستان در کنار سیاست نگاه به شرق باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتواند راه‌گشای بسیاری از بن‌بست‌های اقتصادی و امنیتی در محیط بین‌الملل و در شرایط تحریم و فشار باشد.»
به نظر می‌رسد برخی به مدد رسانه‌های‌شان همچنان پیگیر سیاست‌های قبلی خود، مبنی بر دوقطبی‌سازی در کشور هستند. قرار دادن مقاومت در مقابل معیشت مردم، موضوع بسیار خطرناکی است. فراموش نکنیم برجام حاصل دوقطبی‌سازی معیشت‌ـ هسته‌ای بود که دستاورد آن اتفاقاً باعث بروز مشکلات بیشتر در معیشت مردم شد و سفره مردم را تحت تأثیر خود قرار داد و از طرف دیگر غرب را جسورتر از گذشته کرد؛ طوری که آمریکایی‌ها به صورت آشکار دست به ترور ناجوانمردانه حاج‌قاسم سلیمانی زدند.
امنیت پایدار مرهون مقاومت فعال است که نتیجه آن دستیابی به زندگی مطلوب خواهد بود. کشوری مثل عراق که روزانه 10 برابر ایران نفت صادر می‌کند، به سبب فقدان امنیت و مقاومت در برابر نفوذ آمریکا و غرب، نه تنها معیشت مردمانش بهبود نیافته است، بلکه مردم در تأمین ضروریات زندگی خود نیز با مشکل مواجهند. بنابراین مقاومت فعال و معیشت در کنار هم‌ هستند، نه در مقابل هم. نکته بعدی این است که عده‌ای همچنان برای بهبود معیشت آدرس غلط به مردم می‌دهند. این در حالی است که برجام نشان داد، نگاه به بیرون برای معیشت و اقتصاد سم مهلک است. علاج کار تقویت تولید داخلی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات