صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۳۷۶۹

تجلیل "رهبر انقلاب" از شهدای محیط زیست انگیزه خانواده محیط زیست را دوچندان کرد

یکی از جانبازان سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید: اهدای قرآن مزین به دست‌خط رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید محیط زیست، بی‌شک انگیزه محیط‌بانان و کل خانواده محیط زیست کشور برای حفاظت را دوچندان کرد.

سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون حدود 150 شهید و ایثارگر را تقدیم آب و خاک کشور کرده است و این جانفشانی‌ها در صورتی است که محیط‌بانان سازمان با مشکل احراز شهادت یا جانبازی‌شان در سازمان بنیاد شهید مواجه هستند و پروسه سختی را برای اثبات ایثارگری‌هایشان می‌گذرانند.

هفته گذشته به منظور تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگر محیط زیست و همچنین جلب توجه دستگاه‌های مختلف به این قشر زحمتکش و کمتر دیده‌شده، برای نخستین بار در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست «کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست» در خوزستان با حضور رییس و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، رییس سازمان بنیاد شهید، مقامات لشگری و کشوری و خانواده معزز شهدای محیط زیست برگزار شد.

رضا قپانچی؛‌ محیط‌بان جانباز سازمان حفاظت محیط زیست که در حال حاضر در اداره کل محیط زیست استان تهران مشغول کار است، یکی از حاضران در این کنگره بود. وی که در سال 1397، در پارک ملی دز هنگام درگیری با صیادان غیرمجاز ماهی با شلیک گلوله شکارچیان مجروح شده است، درباره روند احراز جانبازی‌اش در بنیاد شهید می‌گوید: بنیاد شهید  به سختی جانبازی من را قبول کرد؛ بنده از اردیبهشت 1397 که مجروح شدم بلافاصله پس از طی کردن روند درمان به دنبال کارهای اداری احراز جانبازی رفتم و پس از رفت و آمدهای فراوان در کمیسیون‌های مختلف بنیاد شهید، نهایتاً آبان ماه سال 1401 جانبازی بنده احراز شد.

وی ادامه داد: بنیاد شهید می‌گفت که شما نیز باید مثل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی یک ماده قانونی داشته باشید تا بتوانیم پرونده شما را برای احراز شدن بررسی کنیم. این مشکلی است که نیروهای محیط‌بان همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و در سازمان نیز حمایت‌های لازم صورت نمی‌گرفت اما در دوره ریاست جدید، جلساتی با رییس بنیاد شهید برگزار شده و امیدواریم که این روند تسریع شود.

کارشناس اداره کل محیط زیست استان تهران نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست را اتفاقی مهم در جلب توجه ارگان‌های مختلف به این نیروهای مظلوم دانست و گفت: پس از مجروحیت زمانی که با همکاران صحبت می‌کردیم، همیشه از این موضوع گله‌مند بودیم که در سازمان حتی به اندازه یک پیامک تبریک روز جانباز نیز به ما توجه نمی‌شود اما زمانی که شنیدم قرار است کنگره شهدای و ایثارگران محیط زیست برگزار شود، خیلی خوشحال شدم چرا که این امر نشان داد در دوره جدید اوضاع متفاوت شده و شهدا و ایثارگران مورد توجه سازمان قرار گرفته‌اند.

یکی از نقاط قابل توجه در کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست، هدیه‌ی رهبر انقلاب به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای عزیز محیط زیست بود؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نشانه‌ی تکریم و احترام به شهدای محیط زیست، یک جلد کلام‌الله مجید را به خانواده‌ی شهید محیط زیست هوشنگ نصیری اهدا کردند که در متن یادداشت رهبر انقلاب که در ابتدای این مصحف شریف نوشته شده، آمده بود: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ به نشانه‌ تکریم و احترام به شهدای عزیز محیط زیست، این کلام‌الله مجید به خانواده‌ شهید هوشنگ نصیری اهداء می‌گردد.»

سازمان محیط زیست , رهبر انقلاب ,

تصویر دست‌خط رهبر معظم انقلاب در صفحه نخست قرآن اهدا شده به خانواده شهید نصیری

قپانچی با اشاره به این هدیه رهبر انقلاب که در واقع به تمام خانواده محیط زیست کشور تعلق داشت، گفت: بدون شک قرآنی که حضرت آقا اعطا فرمودند و لحظه وارد شدن پیکره شهید گمنام به مراسم بزرگداشت، بزرگترین سورپرایز مراسم بود و جمعیت را متحول کرد. زمانی که این اتفاق افتاد، همه ما خودمان را در حد جانبازان و شهدای دفاع مقدس دیدیم و متوجه شدیم که زحمات و ایثارگری‌های ما از چشم تیزبین رهبر معظم انقلاب دور نمانده است.

وی ادامه داد: اهدای قرآن و دست‌خط باعث شد که بفهمیم ایشان به طور کامل از شرایط ما اطلاع دارند و اشراف دارند که چه چیزی بر ایثارگران و شهدای سازمان حفاظت محیط زیست گذشته است و ما چه رنج و زحمتی کشیده‌ایم. این تجلیل قطعاً انگیزه محیط‌بانان و کل خانواده محیط زیست کشور برای حفاظت را دوچندان کرد.

جانباز سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: این دست‌خط در واقع ارزش و اهمیتی که شهدای محیط زیست برای ایشان داشتند را نشان می‌داد و باعث شد که بقیه سازمان‌ها و ارگان‌های قانون‌گذار به‌ویژه بنیاد شهید نیز اهمیتی که در سطح کشور به ما داده می‌شود را حس کنند.

سازمان محیط زیست , رهبر انقلاب ,سازمان محیط زیست , رهبر انقلاب ,سازمان محیط زیست , رهبر انقلاب ,سازمان محیط زیست , رهبر انقلاب ,

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات