شرکت رنو، نخستین کاهش سود در ده سال گذشته را ثبت کرد و هدفگذاری حاشیه سود عملیاتی پایین برای سال ۲۰۲۰ تعیین کرده است.
سال ۲۰۲۰، پس از رسوایی رئیس پیشین این شرکت یعنی کارلوس گوسن، سالی بحرانی برای این شرکت است که یک برنامه مجدد راه اندازی با شریکش نیسان طراحی کرده است.
این شرکت خودروساز فرانسوی امروز اعلام کرد خسارت سالانه رنو ۱۴۱ میلیون یورو (۱۵۳ میلیون دلار) است که با سود ۳.۳ میلیارد یورویی این شرکت در سال ۲۰۱۸ مقایسه میشود. درآمدهای عملیاتی این شرکت ۳۰ درصد افت کرده و به ۲.۱۱ میلیارد یورو رسیده است.
همچنین رنو در رابطه با برخی از همکاریهای مشترک با چین جریمه شده است. مشارکت نیسان در درآمد رنو در سال گذشته به ۲۴۲ میلیون یورو کاهش یافته است. این رقم در سال پیش از آن ۱.۵۱ میلیارد یورو بود.
فروش رنو به شرکایش به علت کاهش تولید نیسان و دایلمر و همچنین کاهش تقاضا برای موتورهای دیزلی در اروپا ۳.۴ درصد افت کرد. کاهش شدید در فروش سی کی دی به چین و پایان دادن به تولید سی کی دی در ایران نیز به درآمدهای این شرکت خسارت زده است.
فروش گروه رنو در سال گذشته میلادی ۳.۳ درصد افت کرد و به ۵۵.۵۳ میلیارد یورو رسید.
این شرکت پیش بینی میکند که در سال ۲۰۲۰، درآمد سالانهای همانند سال ۲۰۱۹ داشته باشد و حاشیه سود عملیاتی آن از ۴.۸ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳ تا ۴ درصد کاهش یابد.