صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۷۳

درخواست چین از آمریکا درخصوص حقوق قانونی ایران

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره جدیدترین تحولات این کشور، منطقه و جهان اظهارنظر کرد و اقدامات دولتمردان آمریکا را برهم زننده ثبات جهانی برشمرد.
به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «گنگ شوانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به سئوال یکی از حاضران درباره اینکه ایالات متحده تصمیم گرفته به موجب "قانون منع گسترش سلاح‌های اتمی ایران، کره شمالی و سوریه"  ۶ شرکت چینی، سه شرکت روسی، یک شرکت عراقی و  یک شرکت ترکیه‌ای را مجازات کند، گفت: «چین موضع جدی خود در این زمینه را به طرف آمریکایی ارائه کرده است. ما به طور کامل با تحریم‌های یکجانبه و فرا سرزمینی اعمال شده توسط ایالات متحده با استناد به قوانین داخلی مخالف هستیم. ما به آمریکا توصیه می‌کنیم که اشتباه خود را اصلاح کرده و تحریم‌ها را لغو کنند.»
این دیپلمات چینی در ادامه گفت: «چین متعهد به تقویت ساز و کار بین المللی منع گسترش سلاح های اتمی، پایبند به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه منع گسترش سلاح‌های اتمی و حفظ ارتباط و همکاری با دیگر کشورها بر اساس احترام متقابل است. در مقابل، در زمینه منع گسترش سلاح‌های اتمی و موارد دیگر، ایالات متحده وسواس یکجانبه گرایی دارد. این قانون تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی نادرستی را به دیگران تحمیل می‌کند که توسط جامعه بین‌المللی رد شده، زیرا این امر به شدت تضعیف کننده منافع سایر کشورها و تلاش‌های بین‌المللی برای پرداختن به مسائل مربوط به منع گسترش سلاح‌های اتمی و حفظ صلح و ثبات است.»
گنگ شوانگ در خاتمه با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران  گفت: «مسئله هسته‌ای ایران یک نمونه از این موارد است و ما از ایالات متحده می‌خواهیم که به نگرانی‌های جامعه بین‌الملل توجه کرده و به حقوق و منافع قانونی سایر کشورها احترام بگذارد.»
وزیر خارجه چین نیز در روزهای گذشته با اشاره به بی فایده بودن هرگونه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت، ایالات متحده تنها اقدامات به نفع خود را انجام می‌دهد. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات