صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۰۳۳

ارتش در خیابان‌ها قم به جنگ با کرونا رفت

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش از اقدام این نیرو برای ضدعفونی‌کردن خیابان‌ها، معابر و اماکن عمومی شهر قم از صبح فردا- پنجشنبه- خبر داد.

ارتش در خیابان‌ها قم به جنگ با کرونا رفت

 سرتیپ علی جهانشاهی روز چهارشنبه اظهار داشت: در پی درخواست استانداری قم مبنی بر ضدعفونی کردن اماکن شهری این شهر، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و خودروهای ضدعفونی کننده، خیابان‌ها و معابر شهر مقدس قم را از صبح فردا ضدعفونی خواهد کرد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش در شرایط بحرانی با تمام توان در خدمت مردم خواهد بود و با تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا از هفته گذشته در تمامی استان‌ها عملیات ضدعفونی کردن معابر شهرها را شروع کرده است.
جهانشاهی همچنین با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از روز گذشته با برپایی بیمارستان سیار فعالیت درمانی خود را در قم آغاز کرده است، تصریح کرد: تمام تلاش کادر درمانی مجرب نیروی زمینی ارتش این است که بتوانند شعار "ما کرونا را شکست می‌دهیم"، را محقق سازند.
راه‌اندازی خط تولید ژل و اسپری ضدعفونی در منطقه پدافند هوایی اصفهان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی پدافند هوایی ارتش، «مهدی لعل‌پور» روز چهارشنبه در حاشیه راه‌اندازی خط تولید ژل و اسپری ضدعفونی‌کننده با ترکیبات جدید برای اولین بار در کشور اظهار داشت: متخصصان این منطقه پدافندی در راستای انجام وظایف ذاتی و ابلاغ اوامر اجرایی از ستادهای برتر در زمینه اقدام همه‌جانبه یگان‌های نیروهای مسلح در جهت ریشه‌کن کردن ویروس نوپدید کرونا، با دانش بومی و انجام آزمایشات گسترده موفق به ساخت اسپری ضدعفونی‌کننده با ترکیبات جدید برای اولین بار در سطح کشور شدند.
این کارشناس ارشد شیمی افزود: از ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور تمهیدات ویژه‌ای در راستای حفظ و صیانت از کارکنان و خانواده‌های آنان از جمله انجام تب‌سنجی همه‌روزه از همه کارکنان، گندزایی و محلول‌پاشی همه اماکن ستادی، اداری، آسایشگاه‌های سربازی و همه ابنیه منطقه با استفاده از دستگاه‌های رفع آلودگی (تاتر) و همچنین محلول‌پاشی سطح کوی سازمانی و ساختمان‌های مسکونی توسط یگان ش. م. ه با همکاری درمانگاه منطقه صورت می‌پذیرد.
لعل‌پور با اشاره به تولید روزانه ۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده جهت رفع آلودگی سطوح در سطح منطقه و یگان‌های تابعه، از تولید روزانه ۱۰۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده جهت ارسال به سایر مناطق کشور از جمله قم، کاشان، شیراز و جنوب کشور و آمادگی همه‌جانبه جهت افزایش تولیدات و ارسال آن به سایر نقاط کشور اعم از یگان‌های پدافندی و سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استانی و شهرستانی در صورت تأمین مواد اولیه و موردنیاز خبر داد.


منبع: تابناک
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دنا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
0
0
ضمن سپاس از مجموعه دولت و قوای مسلح کشور،لزوم توجه و نظارت و کنترل و بازرسی و پایش و مانیتورینگ بیشتر و بهتر شهر و همه اجزا و اضلاع شهر و نقاط کور و نقاط پنهان و نقاطی که تجمع زیاد هست بیش ازپیش احساس می شود.شوربختانه برخی از اشخاص و افراد قانون را دور می زنند قانون شکنی می کنند به پنهان کاری و دروغ و حیله روی می اورند بدین صورت که بهداشت محیط و بهداشت فردی در قنادی ها سوهان پزی ها نانوایی ها میوه فروشی ها قصابی ها سوپرمارکت ها فروشگاههای زنجیره ای مثل رفاه کورش جانبو فرهنگیان هفت جانبازان فروشگاههای ادارات پمپ بنزین ها جایگاههای سوخت لبنیاتی ها مراکز عرضه گوشت و ماهی و نرغ و کشتارگاهها مورد سواستفاده قرارمی گیرد و دور از مسولان و مجریان بهداشتی و امنیتی اقدامات مخاطره امیر مثل عدم شستن دست به صورت استاندارد و کامل و دقیق و وجود موش و حیوانات موذی عدم شستن ظروف و محیط و فضا که تنها بخشی از جرم های های بهداشتی انهاست روی می اورند.باید نقطه به نقطه جزبه جز و یکی یکی این گونه افراد و صنوف و بازاریان مورد بازبینی بهداشتی مطابق با اصول و ضوابط و موازین بهداشتی و نظافتی قراربگیرند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات