صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۰۴

کمبودی در ظرفیت تخت‌‌های بیمارستانی نداریم

دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان "کمبودی در تخت‌‌های بیمارستانی نداریم"، گفت: فاصله‌‌گذاری اجتماعی از مباحث مطرح‌شده است که به‌‌زودی نهایی و ابلاغ می‌‌شود. مردم در روز سیزده‌به‌در بیرون نروند.

دکتر حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه "ظرفیت‌‌های اضافی در تخت‌‌های بیمارستانی نیز داریم"، اظهار کرد: هیچ کمبودی در تخت‌‌ها نداریم و تخت‌‌های «آی‌‌سی‌‌یو»ی مجهز و آماده‌‌ای داریم؛ هرچند نقاط ضعفی نیز داریم و نمی‌‌توانیم ادعا کنیم که در چنین بحرانی با این گستردگی، صددرصد بدون مشکل هستیم.
وی افزود: ماسک‌‌های پزشکی که پیش از این ایجاد نگرانی کرده بود، در چند روز گذشته تأمین شد و بین دانشگاه‌‌های علوم پزشکی در حال توزیع است و امیدواریم با حضور 80 هزار داوطلب و بسیجی در بحث جغرافیا و بهداشت محیط و اماکن عمومی،بتوانیم ویروس را سریع‌‌تر ریشه‌‌کن کنیم.
وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: فاصله‌‌گذاری اجتماعی از مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود که قرار شد امروز در کمیسیون اجتماعی وزارت کشور مورد بحث قرار بگیرد و نهایی و ظرف امروز و فردا ابلاغ شود.
وی در پاسخ به این سؤال که کدام دستگاه‌‌ها بهترین عملکرد را در حوزه مقابله با کرونا داشته‌‌اند، تصریح کرد: کمیته‌های مختلف به‌ریاست وزرا تشکیل شده است و خوشبختانه همه دستگاه‌ها عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و همه پای کار هستند. حجم همکاری‌ها گسترده است اما این مشکل، کوچک نیست و هرچه تلاش کنیم باز هم جای کار وجود دارد.
جمشیدی همچنین نسبت به خروج مردم از خانه در روز سیزده‌‌ فروردین ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد: مردمی که «در خانه ماندن» را تحمل کردند نباید خدای‌نکرده از منزل بیرون بروند، چون ما در جنگ تمام‌عیار با ویروس هستیم و اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، ویروس به ما حمله‌ور خواهد شد و از کرونا ضربه خواهیم خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات