تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۳۷

واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله وحشیانه ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء

گروه‌های مقاومت فلسطین با تاکید بر اینکه اشغالگران بعد از شکست در میدان جنگ و ناکامی در کسب حتی یک دستاورد نظامی، درحال انتقام گرفتن از غیرنظامیان و حمله به بیمارستان‌های غزه هستند تاکید کردند صهیونیست‌ها بهای سنگینی به خاطر این جنایت‌ها خواهند داد.

درحالی که بمباران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و پزشکی در سراسر نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد، بامداد امروز منابع رسانه‌ای از حمله وحشیانه نظامیان رژیم اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء خبر دادند.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله وحشیانه ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفاء

حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان الشفاء

به گزارش الجزیره، بعد از چند روز محاصره بیمارستان الشفاء و قطع سوخت و برق و از کار افتادن این بیمارستان، نیروهای اشغالگر شب گذشته به این بیمارستان حمله کردند.

خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد که نیروهای ارتش صهیونیستی به بیمارستان الشفاء حمله کرده و در داخل راهروهای بیمارستان شروع به تیراندازی کورکورانه کردند و هم‌زمان تمامی ارتباطات بیمارستان قطع شد.

منابع آگاه گزارش دادند که رژیم اشغالگر وزارت بهداشت فلسطین در غزه را تهدید به حمله به بیمارستان الشفاء بعد از محاصره طولانی مدت این بیمارستان کرده بود.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی و جامعه بین‌المللی و آمریکا مسئولیت کامل این جنایت و به خطر افتادن جان هزاران پزشک و مجروح و آواره را بر عهده دارند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد، نیروهای اشغالگر با محاصره بیمارستان، تانک‌هایی را در اطراف آن مستقر کردند ودر تماس تلفنی مدیر مجتمع پزشکی الشفاء را تهدید کردند.

دکتر «احمد مخللاتی» رئیس بخش سوختگی بیمارستان الشفاء اعلام کرد که تانک‌ها و بولدوزرهای ارتش اشغالگر وارد محوطه بیمارستان الشفاء شدند.

شاهدان عینی در این بیمارستان گزارش دادند که خودروهای نظامی ارتش صهیونیستی به بخش غربی مجتمع پزشکی الشفاء حمله کردند و ده‌ها نظامی ارتش دشمن وارد ساختمان اورژانس این بیمارستان شدند و به سمت بیماران و کادر پزشکی و آوارگان حمله کردند.

هشدار درباره نقشه اشغالگران برای یک جنایت جدید در بیمارستان الشفاء

دکتر «محمد زقوت» مدیر کل بیمارستان‌های غزه به الجزیره اعلام کرد که من ساعت 5:30 صبح امروز با معاون وزیر بهداشت غزه تماس گرفتم و متوجه شدم که نیروهای اشغالگر به بخش جراحی و اورژانس حمله کرده‌اند. ما ادعاهای اشغالگران درباره استفاده نظامی از بیمارستان‌ها را به شدت تکذیب می‌کنیم و خواستار تشکیل کمیته بین‌المللی برای بازدید از بیمارستان‌ها و افشای دروغ دشمن هستیم.

وی افزود، ارتش اشغالگر مدعی بود که ورود نظامیانش به بیمارستان الشفاء یک پیروزی برای اسرائیل است اما دیدیم که آنها هیچ مدرکی دال بر حضور مقاومت در این بیمارستان نیافتند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه با هشدار درباره اینکه ممکن است اشغالگران دست به یک جنایت فجیع جدید ضد بیمارستان الشفاء و قتل عام هزاران نفر در این بیمارستان بزنند اعلام کرد هیچ توجیهی برای ورود نیروهای صهیونیستی به بیمارستان وجود ندارد و این رفتار اشغالگران مصداق بارز تروریسم است. درحال حاضر 1500 پرسنل پزشکی و بیش از 7 هزار آواره در داخل بیمارستان الشفاء هستند.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به تجاوز نیروهای صهیونیست به بیمارستان الشفاء

جنبش حماس فلسطین بامداد امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایت جدید اشغالگران در بیمارستان الشفاء اعلام کرد که ما رژیم اشغالگر و رهبران نئونازی آن و «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده را مسئول کامل عواقب حمله ارتش صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء می‌دانیم.

حماس افزود، هدف از این جنایت، انجام قتل‌عام‌های بیشتر علیه غیرنظامیان و مجبور کردن آنها به کوچ از شمال غزه به جنوب آن در چارچوب تکمیل نقشه شوم اشغالگران برای آواره کردن مردم فلسطین از سرزمین خود است؛ همانطور که شمار زیادی از وزرای صهیونیست به این موضوع اذعان کرده‌اند.

این جنبش در ادامه همه ادعاهای واشنگتن مبنی بر استفاده مقاومت از بیمارستان‌های غزه برای اهداف نظامی را تکذیب و تاکید کرد که این دروغ‌پردازی‌ها به مثابه چراغ سبز آمریکا به اشغالگران برای ارتکاب جنایات وحشیانه بیشتر علیه بیمارستان‌هاست.

جنبش حماس تاکید کرد که نیروهای مقاومت به مقابله قاطعانه با ارتش دشمن ادامه خواهند داد و رژیم اشغالگر بهای سنگینی را برای جنایات خود و حمله به فرزندان و زنان و مقدسات فلسطین خواهد پرداخت و به زودی تاوان این جنایات را می‌دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود در واکنش به حمله وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان الشفاء اعلام کرد که آمریکا در جنایت اشغالگران در حمله به بیمارستان پزشکی الشفاء شریک است. رژیم اشغالگر که هیچ دستاورد نظامی در غزه نداشت می‌خواهد از غیرنظامیان و بیماران انتقام بگیرد.

تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به همه بیمارستان‌های غزه از جمله بیمارستان الشفاء درحالی است که هزاران آواره و مجروح و بیمار و پزشک در این بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند. روز گذشته مدیریت بیمارستان الشفاء اعلام کرد به دلیل نبود امکان انتقال اجساد شهدا به خارج از بیمارستان و درحالی که این اجساد تجزیه شده بودند مجبور شدیم پیکر شمار زیادی از شهدا را در گور جمعی دفن کنیم.

دکتر «محمد ابوسلمیه» مدیر مجتمع پزشکی الشفاء درباره شرایط بحرانی داخل بیمارستان گفت که برای برخی موارد اورژانسی مجبور شدیم عمل‌های جراحی بدون بیهوشی و دستگاه اکسیژن انجام دهیم. 40 نفر از مجروحان در داخل بیمارستان به دلیل نبود امکانات جان خود را از دست دادند و بیمارستان الشفاء به یک قبرستان واقعی برای بیماران و مجروحان تبدیل شده است. هرکسی که در داخل حیاط بیمارستان یا اطراف آن حرکت کند مورد هدف قرار می‌گیرد. نگرانی زیادی درباره جان بسیاری از کودکان و مجروحان در داخل بیمارستان وجود دارد و ما خواستار انتقال امن مجروحان و بیماران از بیمارستان هستیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات