صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۴۸

چرا بیمه شخص ثالث ۲۵ درصد افزایش یافت؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث را از افزایش نرخ دیه ناشی دانست و گفت این موضوع خارج از اختیار وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی است.

توضیحات دژپسند درباره افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث

فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی، اظهار کرد: بیمه شخص ثالث از جمله بیمه‌هایی است که ضریب خسارت آن بالا و بالغ بر ۱۱۴ درصد و عملا میزان سود آن معادل صفر است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در نتیجه، افزایش ۲۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث، از سوی شورای عالی بیمه و با محاسبه بر مبنای نرخ سود صفر صورت گرفته و در این راستا، تنها دغدغه ما، جلوگیری از خسران صنعت بیمه کشور بوده است.

وی افزود: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی به شدت پیگیر بود که امسال مانع افزایش دیه بشود و حتی وزیر دادگستری به کمک آن آمد و در رایزنی‌هایی که با مسئولان قوه قضائیه صورت گرفت، تلاش شد که از رشد نرخ دیه جلوگیری شود اما این اتفاق در نهایت رخ نداد.

وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه این رقم‌ اصلا مطلوب خود ما هم نیست، گفت: البته فعلا به دلیل عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا، بیمه نامه‌ها تا دو ماه آینده بطور اتوماتیک تمدید شده ولی این تمدید خودکار به منزله "امهال" است و در زمان مقرر، قرار داد بیمه شخص ثالث، انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع طی بخشنامه‌ای از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده و لازم است اطلاع رسانی شفافی در این خصوص صورت بگیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات