صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۹۸

اخبار کوتاه یک‌شنبه 24 فروردین

خطر بیکاری ۴ میلیونی/ سخنگوی دولت با بیان اینکه اگر به اقتصاد توجه نشود بیکاری در بخش‌های مختلف به  ۴ میلیون نفر می‌رسد، گفت: بیش از ۱۲ میلیون کارگر در بخش خدمات مشغول کار هستند و آثار اولیه بیکاری در ۱۰ رسته‌ای که با شیوع بیماری دچار تعطیلی شدند، هویداست.

تجدید ارزیابی دارایی‌های دولت/ وزیر امور اقتصادی و دارایی: قرار است حداقل ۲۰ درصد دارایی‌های ۷ هزار هزار میلیارد تومانی دولت تجدید ارزیابی شود. امروز بیش از 2 هزار و 800 هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی شده و به‌روز شده در کشور داریم که قابلیت واگذاری دارند. اگر 20 درصد مازاد دارایی‌های دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عرضه کنیم، مانند دارایی‌های پروژه امید شهر، می‌توان رونق ایجاد کرد.

اعتراف چندباره بارزانی/ رئیس حزب دموکرات کردستان عراق برای چندمین بار گفت: ایران و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اولین کسانی بودند که به این منطقه در مواجهه با داعش کمک کردند. تروریسم از قدیم بوده ولی داعش پدیده‌ای عجیب‌وغریب بود.

کرونا اقتصاد‌های خاورمیانه را چقدر کوچک کرد؟/ شوک ناشی از افت شدید قیمت نفت و شیوع گسترده ویروس کرونا آن‌چنان سنگین و ناگهانی بوده که اقتصاددانان از تحلیل این رویداد‌های کم‌سابقه ناتوان شده‌اند. بر اساس برآورد بانک جهانی از شاخص‌های اقتصادی کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا، تا ابتدای ماه آوریل اقتصاد کشور‌های این منطقه حدود ۱۱۶ میلیارد دلار یعنی معادل حدود ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته کوچک‌تر شده است.

مردم اعتنا نمی‌کنند!/ مصطفی معین در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: مردم ما دیگر حوصله و تحمل دعوای بین جناح‌های سیاسی و یا جنگ قدرت مسئولان را ندارند و اعتنائی هم به آن‌ها نمی‌کنند. مردم به دنبال رفع مشکل معیشت، اشتغال، زندگی شرافتمندانه و مطالبات اقتصادی و اجتماعی خود هستند و آن را به‌صورت نافرمانی مدنی مانند عدم شرکت در انتخابات و یا با اعتراض به فقر و فساد، نابرابری و تبعیض، بالا بردن قیمت بنزین، ارزاق عمومی، خدمات دولتی و تورم ناشی از آن‌ها نشان داده‌اند. چنین سخنانی از زبان این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حالی شنیده می‌شود که تا پیش‌ازاین هم طیفی‌های وی مشکلات اصلی جامعه ایران را کنسرت، برجام، مذاکره با امریکا، جهانی‌شدن و امثال آن می‌شمردند.

کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار/رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد از موافقت رئیس قوه قضائیه با ایجاد مجتمع دعاوی تجاری خبر داد و گفت: با ایجاد پنجره شروع کسب‌وکار اخذ مجوزها از 72.5 روز به 3 روز کاهش می‌یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات