صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۱۹۴

اخبار کوتاه یک‌شنبه 7 اردیبهشت

لایو‌ها و شرط‌بندی/ توئیت بهنام بابازاده روزنامه‌نویس و خبرنگار حوزۀ موسیقی و هنر در رابطه با برگزاری لایوهای اخیر در اینستاگرام توسط تتلو، احلام، تهی، ساشا سبحانی، وحید خزایی، دنیا جهانبخت و ... به‌واسطه پیشنهاد 200 هزار دلاری مدیران یک سایت بزرگ شرط‌بندی (Bet) در ترکیه به آنان و به ازای هر لایو اینستاگرامی با چهره‌های شاخص اینستا، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشته است. بابازاده ضمن اشاره به ورود برخی از بازیگران، بازیکنان و خوانندگان به این سناریو، به درآمدزایی بالای این سایت‌های شرط‌بندی و برادران امیرشقاقی (مافیاهای شرط‌بندی ایرانی) با هجوم بینندگان لایوهای مذکور تأکید داشته است.

خودکفایی، یک گام به جلو/ ایران موفق به بومی‌سازی فناوری ژنراتور هیدروژن شد. ژنراتورهای هیدروژن ازجمله دستگاه‌های است که به دلیل تحریم و افزایش نرخ ارز، ورود آن‌ها به کشور با محدودیت‌هایی مواجه شد؛ یک شرکت دانش‌بنیان فناوری هر دو نوع آلکالوئیدی و غشایی پروتون آن را با قیمت کمتر از یک‌دوم نمونه مشابه خارجی، بومی‌سازی کرده است.

با کار برای قرآن کاملاً موافقم!/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام‌ قرائتی در ارتباط با اهمیت قرآن و ضرورت کار برای ترویج و تفسیر آن مرقوم داشتند: «بعدالسلام، خداوند به جنابعالی توفیق عطا فرموده است و امیدواریم آن را افزایش دهد. حقیر با کار برای ترویج قرآن و تفسیر کاملاً موافقم.»

پرداخت سود بانکی به دستگاه‌های دولتی ممنوع!/ طبق قانون بودجه سال ۹۹ دستگاه‌هایی که از بودجه کل کشور ارتزاق می‌کنند، نمی‌توانند سود بانکی دریافت کنند و بانک‌ها نیز نباید سود پرداخت کنند.

بیکاران کرونایی در ایران/ سازمان تأمین اجتماعی: تاکنون ۶۴۸ هزار نفر در سامانه (https://bimebikari.mcls.gov.ir/) بیمه بیکاری در کشور ثبت‌نام کرده‌اند که اکثراً حائز شرایط دریافت مقرری هستند و همچنان این ثبت‌نام ادامه دارد.

رشد ۳۷.۵ درصدی قیمت مسکن در تهران/ متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در یک سال منتهی به فروردین‌ماه امسال ۳۷.۵ درصد افزایش یافته است؛ اما حجم معاملات در فروردین‌ماه امسال نسبت به ماه قبل ۸۷.۸ درصد و نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته ۶۳.۷ درصد افت داشته است.

کنترل نقدینگی با کاهش سود بانکی/ رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد؛ با آغاز به کار عملیات بازار باز و کاهش نرخ سود بین‌بانکی، سود بانکی و اوراق خزانه، رشد شبه پول در نقدینگی کنترل شده است.

کرونا کسری بودجه آمریکا را افزایش داد/ دفتر بودجه کنگره آمریکا، پیش‌بینی کرد، تعطیلی سراسری فعالیت‌های اقتصادی و افزایش شدید هزینه‌های دولتی در آمریکا، کسری بودجه این کشور را تقریباً ۴ برابر کرده و به ۳.۷ تریلیون دلار خواهد رساند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات