صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۶۳

روحانی خبر داد: احتمال بازگشایی برخی مدارس کشور از ۲۷ اردبیهشت/مساجد و نماز جمعه مناطق سفید بازگشایی می شود

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبج امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ذکر خداوند است که دوا و شفا است. شفای اصلی بدست خداوند است.
وی با تشکر از مردم بابت رعایت ۸۳ درصدی پروتکل های بهداشتی ادامه داد: در بعضی شهرها ۹۲ درصد مراعات شده است. تهران شهر بزرگی است که یک مقدار کمتر بوده است. این موضوع دال بر همکاری مردم با وزارت بهداشت است. همه‌ پای کار آمدند؛ نیروهای بسیج و مردم پای کار آمدند. صرف نظر از ارزش مادی بسته های حمایتی، فضای معنوی این کار نیکوکارانه با ارزش و مهم است.
رئیس جمهور تصریح کرد: از همه آنهایی که به احسان و نیکوکاری در حسینیه‌ها و مساجد  مشغول هستند و در سراسر کشور علما، روحانیان، طلاب، خیرین، نیروهای بسیج و مسلح، مردم خیر همه پای کارآمدند و بسته‌های حمایتی درست می‌کنند، تشکر می‌کنم.
وی بیان داشت: طبق آماری که در جلسه اعلام شد، مراجعه کننده به بیمارستان در طول شبانه روز گذشته حدود ۳۰۰ نفر بوده که به بیمارستان مراجعه کردند و این نشان از همکاری مردم و تلاش کادر پزشکی است که ما را به این نقطه مطلوب رسانده است. البته تا امروز شرایط به طور نسبی مطلوب است. اما آن نقطه مطلوبی که مورد نظر ما است هنوز فاصله وجود دارد و باید کار شود تا به آن نقطه برسیم.
روحانی در مورد غربالگری در کشور در این مدت گفت: در نوبت اول ۷۸ میلیون نفر و در مرحله دوم هم ۳۰ میلیون نفر تحت غربالگری قرار گرفتند که در این مرحله هدفمند تر از مرحله اول بود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هنوز مشخص نیست تا چه زمانی واکسن ویروس کرونا تولید می شود، اظهار داشت: ما با بدبینی مبارزه با کرونا را طراحی کردیم و کار بزرگی انجام شد. الان هم باید خودمان را برای یک روز سخت آماده کنیم . 
وی تاکید کرد: ۱۳۲ شهرستان که مناطق سفید و کم ریسک هستند از فردا مساجد و نماز جمعه هایش بازگشایی می شود. الحمد الله دو قطبی در کشور ایجاد نشد. 
روحانی گفت: در پسا کرونا سیاست و دنیا تغییر می کند. صادرات و واردات تغییر می کند. 
رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: امروز پیشنهاد شد در جلسه که مناطق سفید و کم ریسک از ۲۰ اردبیهشت بازگشایی شود اما کمی نگران بودیم و قرار شد از ۲۷ اردبیهشت آغاز شود؛ این زمان هم قرار شد برایش تصمیم کیری شود و جلساتی برگزار شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات