صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۶۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 14 اردیبهشت

سرگیجه سیاسی!/ حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با تسنیم وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان را «سرگیجه سیاسی» تعبیر کرد. وی معتقد است این جریان سیاسی با دو چالش اساسی مواجه است؛ «چالش اول به بن‌بست رسیدن تئوری این جریان برای مدیریت کشور و چالش دوم ناکارآمدی در پیاده‌سازی اهداف و برآورده کردن وعده‌های داده شده به افکار عمومی است. در شرایط فعلی اصلاح‌طلبان از یک‌سو حاضر به پذیرش مسئولیت عملکرد نمایندگان خود در دولت، مجلس و شورای شهر نیستند و از سوی دیگر توان پاسخگویی به بدنه اجتماعی خود به‌ویژه جوانان را ندارند.»

تغییر نگرش نسبت به کرد‌ها!/ مرکز تحقیقات رسانه ملی در جدیدترین نظرسنجی اعلام کرد: ۵۶ درصد در کل کشور و ۸۱.۵ درصد در مناطق کردنشین بیننده سریال «نون. خ ۲» بوده‌اند.۶۰ درصد بینندگان «نون. خ ۲» بعد از دیدن سریال، نگرششان به قوم کرد بهتر و مثبت‌تر شده است. ۸۱.۳ درصد از بینندگان در کل کشور و ۷۷.۳ درصد از بینندگان در مناطق کردنشین از فصل دوم سریال «نون. خ» در حد زیاد رضایت داشته‌اند. فصل دوم سریال «نون. خ» شبکه یک سیما در زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان بیشترین بیننده را داشته است.

مشی میرحسین اصلاح‌طلبانه نبود/ عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب تصمیم اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ را محصول یک گفتگوی آزاد ندانسته و معتقد است؛ اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ از مشی اصلاح‌طلبی دور شدند. وی می‌گوید: «انتقادم به مهندس موسوی این نیست که چرا کوتاه نیامد، ایراد من این است که اساساً خط‌مشی ایشان را اصلاح‌طلبانه نمی‌دانستم. وقتی اصلاح‌طلبان بخواهند توأمان درون نظام و اپوزیسیون نظام باشند، هزینه‌های هر دو نقش را می‌پردازند، بدون اینکه از منافع این نقش‌ها بهره‌مند شوند.»

خودمان سهاممان را مدیریت می‌کنیم!/ وزیر اقتصاد در گفتگوی تلویزیونی در خصوص روش‌های آزادسازی سهام عدالت توضیح داد و گفت: «روش مستقیم این است که مدیریت سهام را خود فرد عهده‌دار می‌شود، اما در روش واگذاری وکالتی به شرکت سرمایه‌گذاری استان، مدیریت سهام و سهام گردانی را به هر دلیلی به نهاد ایمن واگذار می‌شود.» وی افزود: «در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد [مردم] روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند.»

اجرای نیم‌بند یک مصوبه بانکی/ پس از شیوع کرونا و آسیب دیدن مشاغل و اخلال در روند درآمدزایی خانوارها، اعلام شد که پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه برای مدت سه ماه به تعویق می‌افتد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجود گذشت بیش از دو ماه، هنوز برخی بانک‌ها همچنان در اجرای این مصوبه مقاومت می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات