صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۴۹۹

اخبار کوتاه دوشنبه 22 اردیبهشت

التهاب‌آفرینی مجدد دست‌های مشکوک در عراق/ درحالی‌که تنها چند ساعت از تشکیل دولت عراق می‌گذرد، دست‌های مشکوک به دنبال آشوب‌های مجدد در عراق هستند. «السومریه نیوز» نوشت که ده‌ها معترض در شهر‌های بزرگ استان‌های جنوبی عراق با حضور در خیابان‌ها علیه آنچه «فساد و سرقت» در قدرت، پاسخگو نبودن مقام‌ها و اوضاع وخیم زندگی عنوان شده است، تظاهرات کردند. از سوی دیگر برخی خبر‌ها حاکی از آن بود که معترضان در شهر کوت، دفاتر چند حزب و خانه یکی از مقام‌های استان واسط را آتش زدند. این اعتراض‌ها پس از یک دوره سه‌ماهه آرامش نسبی در میدان‌ها و خیابان‌های مناطق مرکزی و جنوبی عراق آغاز شده است.

صادرات کیت به هشت کشور جهان/ مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری؛ گفت: «نمونه کیت‌های تشخیصی تولید داخل به سایر کشورها ارسال شده و در صورت رفع برخی موانع، بازار این کیت‌ها را در دنیا توسعه می‌دهیم. کشورهای هند، نیجریه، ارمنستان، قطر، گرجستان، سوریه، فیلیپین و پاکستان از دیگر مقاصد صادراتی کیت‌های تشخیص کرونای ایرانی پس از آلمان هستند.» گفتنی است؛ تاکنون 60 کشور جهان درخواست کیت تشخیص از ایران داشته‌اند.

شناور ارتش دچار حادثه شد/ روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: «بعدازظهر روز گذشته در حین تمرین دریایی تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تاکنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند. ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است.»

خبرپراکنی باهدف وارونه‌سازی واقعیت/ خبر برگزاری نشست محرمانه در رژیم صهیونیستی در ارتباط با حمله سایبری ایران به شبکه آب شهری، مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفته است. طبق ادعای رسانه‌های صهیونیستی این حمله در نخستین روزهای اردیبهشت امسال صورت گرفته است. رسانه آمریکایی فاکس نیوز نیز پنج‌شنبه هفته گذشته مدعی حمله هکرهای ایران به تأسیسات آب شهری رژیم صهیونیستی با استفاده از سرورهای آمریکایی شده بود. این خبر دروغ برای ادراک سازی افکار عمومی جهان از رفتارهای حقوق بشری ایران و با هدف وارونه جلوه دادن مسئله مظلومیت در آستانه روز قدس، ارزیابی می‌شود.

مکانیزم ماشه فعال شود، از ان‌پی‌تی خارج می‌شویم/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران گزینه‌های زیادی در برابر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام برای فعال کردن مکانیزم ماشه دارد، یکی از گزینه‌های ایران در برابر بدعهدی‌های طرف غربی برجام، خروج از "ان‌پی‌تی" است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات