صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۶۹

آمریکا بحران‌ساز اصلی منطقه

ارزیابی رفتار آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که این کشور تمام تلاش خود را بکار بسته است[...]

یادداشت: ارزیابی رفتار آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که این کشور تمام تلاش خود را بکار بسته است که حضور تأثیرگذار آن‌هم از نوع بحران‌سازی در منطقه غرب آسیا داشته باشد. از رو کشورهای عراق، سوریه، افغانستان به‌عنوان کانون اصلی تمرکز آمریکا در تأثیرگذاری منفی می‌باشد.

گزاره خبری: گزارش‌ها دریافتی حاکی است، سازمان اطلاعات امریکا (CIA) دستوراتی غیرعلنی مبنی بر انتقال تعداد زیادی از زندانیان داعش از زندان‌های «قسد» در «حسکه و المالکیه» به عراق را صادر کرده است. قرار است این اعضای داعشی در عملیات علیه «حشد الشعبی» در عراق مشارکت کنند. عملیات انتقال زندانیان از زندان «الشدادی» به عراق شبانه و مخفیانه انجام می‌گیرد. بر اساس این گزارش‌ها، شورش زندانیان داعش در زندان حسکه به‌منظور پوشش گذاشتن بر انتقال زندانیان طبق توافق محرمانه بین سازمان اطلاعات امریکا و فرماندهان کرد انجام می‌گیرد. جلسه‌ای بین افسران امریکایی و تعدادی از فرماندهان «قسد» و «آسایش» در مقر فرماندهی «قسد» در ساختمان سابق «مدیریه الری» در «حی المشیرفه» شهر حسکه برگزار گردیده است. در این جلسه دستورات جدیدی در خصوص زندانیان حسکه و تغییراتی در زندانیان و انتقال بعضی از آن‌ها به «قامشلی» و تهیه لیستی به‌منظور جابجایی مسئولین زندان‌ها صادر شده است.

نکته تحلیلی: منسجم و قوی شدن محور مقاومت در مرحله اول به معنای واقعی کلمه یعنی تضعیف سیاست استکباری آمریکا و از بین بردن سگ نگهبان آن‌ها یعنی رژیم صهیونیستی است. ازاین‌رو ایالات‌متحده تمام توان خود را به کار بسته تا در مرحله اول کشورهای محور مقاومت و در مرحله دوم کشورهای دیگر مستقر در غرب آسیا را تضعیف کند. ناامنی یکی از روش‌های غرب برای بحران سازی و تضعیف کشورهاست که گاه این نقش را رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند و یا دست‌های آمریکایی با روکش داعشی اقدام به ناامنی منطقه می‌کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات